Och han älskade dem alla

Originaltitel: Kiss the Girls
Regissör:Gary Fleder
Utgivningsår:1997

Om Och han älskade dem alla:

Åtta kvinnor har blivit kidnappade av mannen som kallar sig Casanova. De är alla vackra och intelligenta kvinnor. En av de kidnappade kvinnorna är polismannen och psykologen Alex Cross brorsdotter. Alex Cross har i uppdrag tillsammans med Dr. Kate McTiernan, den enda kvinna som lyckats fly från seriemördaren Casanovas gömställe, att hitta de försvunna kvinnorna innan "samlaren" gör slut på dem.
Se filmen på Plejmo

Regissör: George Sluizer
År: 1993
Genre: Drama, Thriller, Skräck, Mysterium
Spårlöst försvunnen

Morgan Freeman, Ashley Judd, Cary Elwes, Alex McArthur, Bill Nunn, Brian Cox, Tony Goldwyn, Jeremy Piven, Roma Maffia, Gina Ravera, Tatyana Ali, Mena Suvari, Heidi Schanz, Jay O Sanders, Richard T Jones, Helen Martin, William Converse-Roberts

David Klass

Drama, Kriminalare, Thriller, Mysterium

Recension Och han älskade dem alla

- Rollywood sätter betyg 4 och skriver:
Regissören Gary Fleder har verkligen valt en bra historia att regissera. Det här var helt klart en bok värdig att bli film. Jag har visserligen inte läst boken men måste säga att det är en mycket bra thriller. Att dessutom ha sådana perfekta skådespelare som Morgan Freeman och Cary Elwes bland rollerna är helt enkelt briljant. Ashley Judd är väl något diskutabel, men sämre finns ju helt klart. Hon...

Recension av Och han älskade dem alla - Läs hela!

Diskussioner om Och han älskade dem alla  (0 diskussioner)
Kommentarer om Och han älskade dem alla (171 st)
Stygga-Vargen (Anmäl)   23/10 2016
Väldigt bra och spännande film med väldigt bra skådespelare! Morgan Freeman gör en av sina bästa roller!
Körsbär (Anmäl)   25/9 2016
Nej nej nej vilken dålig 90 tals film. Finns på tok för många brister i den som gör att den inte håller.
Rasmus? (Anmäl)   5/7 2016
En av få filmer/böcker vars svenska titel är snyggare än dess originaltitel. Filmen då? Meh.
gjoob (Anmäl)   24/6 2016
Såg den på vhs för många år sedan. Minns den som en ganska typisk dussinthriller.
Sarakin76 (Anmäl)   4/5 2016
Har potensialet men mediokert gjennomført. 3
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Och han älskade dem alla