October Sky

Originaltitel: October Sky
Regissör:Joe Johnston
Utgivningsår:1999

Om October Sky:

1957 i Coalwood, West Virginia. Hela staden är beroende av kolgruvedriften och livet i gruvorna är inte något man bara kan välja bort. Men när den unge Homer Hickam Jr. ser ryssarnas Sputniksatellit flyga fram över himlen, beslutar han sig för att nå stjärnorna och ett större liv. Med hjälp av sin lärare och tre vänner börjar Homer att bygga sin egen raket. Filmen berättar om Homers kamp för att kunna förverkliga sina drömmar och övervinna alla de hinder som hopar sig på hans väg - dålig utbildning, en kritisk far och en rad olyckor som hotar såväl Homers drömmar som det mesta av stan.
Se filmen på Headweb

Regissör: Michael Pavone
År: 2011
Genre: Komedi
That's What I Am

Chris Owen, Chris Cooper, Laura Dern, Jake Gyllenhaal, William Lee Scott, Chad Lindberg, Natalie Canerday, Scott Miles, Randy Stripling, Chris Ellis, Elya Baskin, David Dwyer

Homer H Hickam Jr, Lewis Colick

Drama, Familjefilm, Biografi

Diskussioner om October Sky  (0 diskussioner)
Kommentarer om October Sky (146 st)
Dream (Anmäl)   13:07 21/7
Inget jätte speciellt, men ändå trevligt! Vissar lite att man aldrig ska ge upp, i för sig det beror ju på vad man har för drömmar (Har du ingen sångröst, så har du ingen!) Men har man mer realistiska drömmar, då ska man aldrig sluta utan bara kämpa! Då det inte altid behövs högskola ibland går det att jobba sig upp från grunden på egen hand.
Gordyal (Anmäl)   20:20 6/1
Charmig och trevlig film. Förvånansvärt osliskig med tanke på filmens karaktär och ursprungsland (alltså bara sliskig, inte jävligt sliskig). Trivdes med att se den. Lättsamt, platt och förutsägbart, men förvånansvärt bra. (8/15)
Rai (Anmäl)   27/2 2018
Bra film som går att se på!!
Filmfantast86 (Anmäl)   21/10 2017
helt ok
HerrNenne (Anmäl)   1/5 2017
En film som verkligen lyckas med det den vill och tar fram inspiration, hopp och drömmar.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till October Sky