Odjuret

Originaltitel: Odjuret
Regissör:Martin Jern, Emil Larsson
Utgivningsår:2011

Om Odjuret:

Kim har växt upp med sin kriminelle pappa men vill sona sina brott och gå vidare. Jesper är föräldralös, skuldsatt över öronen och bor i en husvagn. Susanne vill bort från den lilla landsortshålan via en danskarriär men kommer aldrig iväg. Ylva är hårt hållen hemma av sina religiösa föräldrar men drömmer om den stora friheten i form av alkohol och sex.

Titel: Öga mot öga
Regissör: Patrik Eklund
År: 2012
Genre: Drama, Komedi
Flimmer

Nicolaj Schröder, Åsa Söderling Kajic, Magnus Skog, Rolf Jarl, Sofie Karlsson, Stefan Söderberg, Emelie Sundelin, Fatima Persson, Håkan Jeppson, Tutti von Bülow, Mikael Wilson, Michael Pettersson

Martin Jern, Emil Larsson

Drama, Thriller

Savage

Sverige
Diskussioner om Odjuret  (0 diskussioner)
Kommentarer om Odjuret (25 st)
chris_lambert_ (Anmäl)   14/10 2015
Impotens i dubbel bemärkelse.
Noseman 2005 (Anmäl)   6/7 2015
Dåligt skådespeleri och överlag otydlig skildring av en historia som inte på något sätt känns ny. Tvärtom känns tyvärr det mesta plankat från någon amerikansk genreförlaga - från religiösa sekter till oresonliga övervakare till folk som bor i något slags husbilar och sysslar med Internetporr... 4/10
stgurgel (Anmäl)   6/6 2013
Underbar stämning och sjysst manus men skådespelarinsatserna var över lag dåliga med inslag av rent usla, och genomförandet i övrigt av filmen nådde heller inga höjder
engwall (Anmäl)   28/5 2013
Lite övertydlig film om småstadsimpotens.
Bozze80 (Anmäl)   30/12 2012
Fyra nyanser av misär... Riktigt trovärdig och välspelad trots sin låga budget och ringa erfarenhet bland skådespelarna.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Odjuret