Odjuret och hans lärling

Originaltitel: Bakemono no ko
Regissör:Mamoru Hosoda
Utgivningsår:2015

Om Odjuret och hans lärling:

Genom den speciella serie gränder i Shibuya som leder till bestarnas parallella värld, snubblar en dag 9-årige Ren och den snövita babyråtta som bor i hans fluffiga hår. Hans mamma har precis dött och hans pappa är borta, och Ren är ensam i hela världen. Men den enstörige och burduse björnbesten Kumatetsu behöver en väpnare för att besegra den värdige grisbesten Iozen, och Ren får ett hem, en fadersgestalt och ett uppdrag.

Titel: Spirited Away
Originaltitel: Sen to Chihiro no kamikakushi
Regissör: Hayao Miyazaki
År: 2001
Genre: Äventyr, Fantasy, Anime
Spirited Away

Kôji Yakusho (röst), Shôta Sometani (röst), Aoi Miyazaki (röst), Suzu Hirose (röst), Masahiko Tsugawa (röst)

Mamoru Hosoda

Animerad, Action, Äventyr, Fantasy

The Boy and the Beast

Japan
Filmnummer: 120927
Diskussioner om Odjuret och hans lärling  (0 diskussioner)
Kommentarer om Odjuret och hans lärling (5 st)
myslas (Anmäl)   17/7 2018
Ett mer fartfyllt och komiskt äventyr jämfört med Wolf Children och The Girl Who Leapt Through Time, lite mer riktat mot en yngre publik. Halvvägs in tar filmen en mer dramatisk vändning och jag kan tycka att vissa element inte riktigt passar in i filmen. Det är fortfarande en bra och sevärd film, bara inte i samma klass som några av Hosodas andra filmer.
Dicku (Anmäl)   30/1 2017
Bra rulle men får nog inte mer än en riktigt svag 4:a
Kurosawafan (Anmäl)   25/12 2016
cheesy men skön och vackert tecknad
uttu (Anmäl)   23/10 2016
Hade varit en femma utan cheesygrejer med en tjej och med pappan.
foppa99 (Anmäl)   11/6 2016
härligt fantasifull o väldigt bra