Odjuret

Originaltitel: The Beast
Regissör:Jeff Bleckner
Utgivningsår:1996

Om Odjuret:

Manus av Peter Benchley som skrev novellen Hajen. Den här gången handlar det om en gigantisk bläckfisk.

Titel: Hajen 4
Regissör: Paul Ziller
År: 2007
Genre: Science Fiction
Beyond Loch Ness

Karen Sillas, Charles Martin Smith, Missy Crider, Ronald Guttman, William Petersen

J B White

Drama, Thriller, Skräck

Peter Benchley's The Beast

Diskussioner om Odjuret  (0 diskussioner)
Kommentarer om Odjuret (14 st)
TheHorrorfan (Anmäl)   5/10 2015
Ja, lite halvsunkig kan man ju säga. Underhållande för stunden dock.
Robkiller (Anmäl)   16/8 2013
En jättebläckfisk terroriserar en liten fiskeby.... lite väl långdraget, men den lyckas ändå bli rätt så hyfsad. I praktiken väldigt liknande manus som "hajen" och inte så konstigt när det var skrivet av samma snubbe. Skådisarna är väl ok och produktionen som sådan duger i det här fallet för att skapa en intressant; och delvis spännande monsterfilm...
Mistlake (Anmäl)   4/5 2012
Dummare än boken, som i sig inte är genialisk. I praktiken Jaws med en bläckfisk, men i och med sagda djurs motivation påminner den mer om Jaws: The Revenge än om originalfilmen, och det är ju inte så bra.
Dele (Anmäl)   27/2 2012
Inget man inte har sett förut, men första halvan fungerar förvånansvärt ok. Tyvärr så barkar det utför när de logiska luckorna blir allt fler och det är dags att stegra dramatiken, som så många gånger förr...
Djason (Anmäl)   18/11 2011
Bra film eller miniserie kanske man ska säga för att vara direkt för tv. Helt ok effekter och William Petersen gör ett bra jobb.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Odjuret