Office Space

Originaltitel: Office Space
Regissör:Mike Judge
Utgivningsår:1999

Om Office Space:

Peter Gibbons är en kontorsarbetare som tröttnat på sitt tråkiga liv. En dag besöker han en terapeut som hypnotiserar honom. Det hela resulterar i att han får en ny inställning till livet. Och mot förmodan förbättrar detta hans karriär - trots att han bryter mot alla regler.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Steven Soderbergh
År: 1996
Genre: Komedi, Fantasy, Mysterium
Schizopolis

Ron Livingston, Jennifer Aniston, David Herman, Ajay Naidu, Diedrich Bader, Stephen Root, Gary Cole, Richard Riehle, Alexandra Wentworth, Joe Bays, John C McGinley, Paul Willson, Kinna McInroe, Todd Duffey, Greg Pitts, Orlando Jones

Mike Judge

Komedi

Recension Office Space

- Greenleaf sätter betyg 4 och skriver:
Peter är en man som har tröttnat rejält på sitt jobb, som går ut på att sitta i en liten kub, jobba intensivt i en kvart och sedan stirra på bänken fram tills att han slutar. Efter en hypnos bestämmer han sig för att strunta i jobbet och tillsammans med två kollegor lura företaget på pengar. Jag förväntade mig en helt sanslöst skruvad komedi, men den var lite tamare än väntat. Fast det är iofs bra...

Recension av Office Space - Läs hela!

Med i listor: Filmtipsets Topp 250, Norrbottens filmdagar 2004
Diskussioner om Office Space  (0 diskussioner)
Kommentarer om Office Space (673 st)
pungsnigel (Anmäl)   1/5 2018
Har verkligen inte åldrats bra, dess högs betyg måste ligga ifrån när den kom. Karaktären Milton lämnar verkligen avsmak i minne . Förstår inte hur den kan ses som rolig.
BrutusBeefcake (Anmäl)   6/1 2017
Förstår inte alls dess kultstatus, scenen med en fax och några baseballträn var riktigt rolig, men resten var jäkligt meh och det känns inte som ett ordentligt slut heller. (5+/15)
RustyFilm (Anmäl)   10/12 2016
Halv hyfsad underhållning med handlingen förlagd till amerikansk 90-talskontorsmiljö. Det handlar om tristess och behovet att bryta rutiner eller ta skydd bakom desamma. Helheten är väl inte så där riktigt lysande men en hel del kul detaljer bjuds.
gjoob (Anmäl)   31/7 2016
Kultklassiker som faktiskt är lika bra och rolig som ryktet säger.
Rehn108 (Anmäl)   25/10 2015
Rolig från början till slut. Det känns som att den ofta driver skämt precis så långt som det går innan skämten skulle blivit pajiga. Den lyckas ofta leverera ganska billiga grejer med en sådan finess att det förblir god humor. Töntigt men ändå charmigt. Rekommenderas starkt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Office Space