Ogre

Originaltitel: Ogre
Regissör:Steven R Monroe
Utgivningsår:2008

Om Ogre:

När en grupp resande tonåringar råkar på den lilla byn Ellensford så märker dom att ingen där åldras eller blir sjuk och att skördarna alltid är goda. Det visar sig bero på en pakt med jätten i berget och han kräver människooffer.

Brendan Fletcher, John Schneider, Katharine Isabelle, Alex Zahara, Chelan Simmons, John Shaw, Kimberley Warnat, Ryan Kennedy, Tyler Johnston, Andrew Wheeler, Kyle Labine

Chuck Reeves

Science Fiction

USA, Kanada
Diskussioner om Ogre  (0 diskussioner)
Kommentarer om Ogre (13 st)
Robkiller (Anmäl)   20:47 16/7
SyFy med en skitfult animerad ogre. Tokuselt
Totenkopf (Anmäl)   22/7 2011
Helt ok, bättre än intrycket man får av trailern som verkligen inte gör filmen rättvis. Lite The Village-stuk som någon skrev.
tetsuo (Anmäl)   17/2 2011
yay! detta kallar jag en bra monster rulle!!!
Ninjatroll (Anmäl)   11/11 2010
Korkad story även för att vara en monsterfilm med massor av logiska luckor, effekter som ser ut som ett tvspel från 10 år tillbaka i tiden och fullständigt outhärdlig kvinnlig portagonist.
Cim-Inc (Anmäl)   15/5 2010
Inga direkt snygga effekter och medelmåttiga skådespelare för det mesta - men ändå en OK film på ngt vis! Den är ju dessutom gjord för TV, inte för bioduken! Hur kan man jämföra med The Village? Det enda som kan ses som liknande är att folket lever i det förgångna i en liten avskiljd by... Om det är allt som krävs för att den ska jämföras med The Village så är väl King Kong en sämre version av Sagan Om Ringen...
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Ogre