Oh, vilket party

Originaltitel: The Party
Regissör:Blake Edwards
Utgivningsår:1968

Om Oh, vilket party:

Hrundi V. Bakshi är en okänd indisk skådespelare som egentligen skulle få sparken, men av misstag blir inbjuden till en stor Hollywoodfest. Han är naiv och mycket klumpig. Kort sagt förstör han det mesta som kommer i hans väg.

Titel: För att inte tala om alla dessa kvinnor
Originaltitel: För att inte tala om alla dessa kvinnor
Regissör: Ingmar Bergman
År: 1964
Genre: Komedi
För att inte tala om alla dessa kvinnor
Titel: Välkommen Mr Chance!
Originaltitel: Being There
Originaltitel: Mon oncle
Regissör: Jacques Tati
År: 1958
Min onkel

Peter Sellers, Claudine Longet, Marge Champion, Steve Franken, Carol Wayne, Gavin MacLeod, Denny Miller

Blake Edwards, Tom Waldman, Frank Waldman

Komedi

Åh, vilket party

Recension Oh, vilket party

- Don Mahogny sätter betyg 4 och skriver:
PETER SELLERS är nog en av världens bästa komiker inom film. Även om de som kände Sellers beskrev honom som "ett nötskal", som i filmer fyller sig själv med en karaktär, men som i vanliga livet inte är en karaktär, så kunde han minsann föra över riktig humor på den vita duken. Han har gjort en hel del komedier och Oh, vilket party (1968) är en av mina personliga favoriter, tillsammans med bland annat...

Recension av Oh, vilket party - Läs hela!

Med i listor: 60-tal Top 50
Diskussioner om Oh, vilket party  (0 diskussioner)
Kommentarer om Oh, vilket party (191 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
ganska kul
Ful_fisk (Anmäl)   29/5 2017
Efter att nyligen genomlidit en tämligen dålig Jerry Lewis-film kände jag på mig att denna klassiska crazy-komedi inte skulle vara särskilt hållbar. Men det var den! Peter Sellers är betydligt roligare här än i Rosa pantern, och även de många sidofigurerna bjuder på stor underhållning. Mycket slapstick, men även ett par fina smockor mot den patriarkala regimen i gamla Hollywood. Framåt slutet började jag till och med känna att fyran inte låg särskilt långt bort. Kul film! Och härligt 60-tals-charmig. Lättviktig, men njutbar!
Stygga-Vargen (Anmäl)   24/7 2016
Både en klassiker och en av de bästa komedierna någonsin! Helt klart Sellers bästa film!
Krantzylvania (Anmäl)   5/5 2016
mycket sämre än förväntat. Se hellre Mr Bean eller Papphammar
vonadel (Anmäl)   2/4 2016
Så charmig att man inte kan annat att ge den bra betyg. Sellers fånleende karaktär är verkligen en riktig sköning. Vet faktiskt inte om jag sett hela denna innan. Är man bara på rätt humör håller den fortfarande. 7/10
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Oh, vilket party