Betyg idag: 1 061 Besökare idag: 5 889

Originaltitel: Oldboy
Regissör:Park Chan-wook
Utgivningsår:2003

Om Old Boy - hämnden:

Oh Dae-su kidnappas och hålls inlåst i 15 år. När han väl kommer ut vill han ha reda på vem som gjorde det, och framför allt - varför?
Se filmen på Viaplay

Regissör: Kim Ji-woon
År: 2010
Genre: Drama, Kriminalare, Thriller, Skräck
I Saw the Devil

Yu Ji-tae, Choi Min-sik, Lee Dae-yeon, Oh Tae-kyung, Oh Kwang-rok, Yun Jin-seo, Kang Hye-jeong, Kim Byeong-ok, Ji Dae-han, Lee Seung-shin, Oh Dal-su, Ahn Yeon-suk, Oo Il-han

Hwang Jo-yun, Lim Chun-hyeong, Park Chan-wook

Drama, Action, Thriller, Mysterium

Oldeuboi

Sydkorea

Recension Old Boy - hämnden

- The Rest sätter betyg 5 och skriver:
Filmen inleds uppe på en skyskrapa där man ser en man som just hindrat en annan från att ta sitt eget liv. Han vill berätta vad som hänt med honom och börjar med att säga att han heter Oh Dae-Su. Hans berättelse börjar med att han har blivit stoppad av polisen för allmän störande och för att han var väldigt berusad. Han förklarar för polisen att han är på väg hem till sin dotter som fyller år, och...

Recension av Old Boy - hämnden - Läs hela!

Med i listor: Action Top 50, Filmfrossa på Hagabion 2006, Filmtipsets Topp 250, Gore Galore, Luleå filmfestival 2005, Mysterium Top 50, Populärt och billigt, Stockholm XV Asian Images, Thriller Top 50
Diskussioner om Old Boy - hämnden  (0 diskussioner)
Kommentarer om Old Boy - hämnden (956 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   18/10 2017
Starkbröl (Anmäl)   1/6 2017
Skoningslös och smått unik men något överskattad.
Jamesa (Anmäl)   26/3 2017
Minns denna som mycket bra. Måste försöka hitta att se om den !
92axha10 (Anmäl)   11/2 2017
En av de sjukaste, groteskaste och störande filmer jag någonsin sett. På ett bra sätt. Kunde inte förutse vad som skulle hända.
RustyFilm (Anmäl)   10/12 2016
Det fantasirika och unika manuset gör det här till en mycket speciell filmupplevelse. Den är makaber och har hög äckelfaktor. Ett exempel på detta är när Oh Dae-su trycker in en levande bläckfisk i munnen med god aptit. Jag tycker att handlingen stundtals är väl mycket tillkrånglad, troligen finns väl där någon vilsen asiatisk berättarteknik som jag inte hänger med på. Jag stämmer inte in i alla hyllningarna av denna film.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Old Boy - hämnden