Den siste gentlemannen

Originaltitel: The Old Man & the Gun
Regissör:David Lowery
Utgivningsår:2018

Om Den siste gentlemannen:

Filmen är baserad på den sanna berättelsen om Forrest Tucker som vid 70 års ålder, sommaren 1979, lyckades rymma från det mytomspunna fängelset San Quentin.

Robert Redford, Casey Affleck, Sissy Spacek, Danny Glover, Tom Waits, Tika Sumpter, Keith Carradine, Isiah Whitlock Jr, John David Washington, Elisabeth Moss, Ari Elizabeth Johnson, Teagan Johnson, Gene Jones, Barlow Jacobs, Augustine Frizzell

David Lowery

Drama, Komedi, Kriminalare

Diskussioner om Den siste gentlemannen  (0 diskussioner)
Kommentarer om Den siste gentlemannen (7 st)
mammene (Anmäl)   08:49 30/6
Som sagt det började bra och att man tom inte först förstod att det var ett rån är ju rätt kul ändå, och här är Redford rätt person. Så det är Redford och i vis mån hans kumpaner som är behållningen, men tyvärr räckte det inte fullt ut, till slut kändes det lite urvattnat, men samtidigt en lite smårolig historia som i alla fall är värd en stark tvåa.
Sture Stenhög (Anmäl)   23:59 29/6
Jag gillade det här till en början. Det är kul att se Redford som gentlemannarånare, och de scenerna håller bra klass. Med tiden börjar det dock alltmer kännas som att filmen inte är på väg någonstans, mer än möjligen upp i sin egen röv. Casey Afflecks livströtta snut är lite för generisk också, jag hade hellre sett mer av Danny Glover och Tom Waits istället. Hyfsat stark tvåa ändå, tack vare Redford
Jaganatha (Anmäl)   23:44 19/4
Redford är bra i huvudrollen och det är roligt att se en del av de andra skådespelarna också, men historien om Forrest Tucker engagerar inte överdrivet mycket i sin helhet. Kanske hade någon annan episod ur hans liv varit mer intressant att fokusera på. Bagatellartat och inte svart nog för min smak.
Engravadlax (Anmäl)   22:15 10/3
David Lowery vill göra 70-talsgrejen, men han är inte speciellt bra på det.
PeterTheW (Anmäl)   21:44 10/1
Svag trea. Har charm och sådär, men ja, något saknas. Jag dras aldrig in i det, intresset väcks aldrig riktigt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Den siste gentlemannen