Den siste gentlemannen

Originaltitel: The Old Man & the Gun
Regissör:David Lowery
Utgivningsår:2018

Om Den siste gentlemannen:

Filmen är baserad på den sanna berättelsen om Forrest Tucker som vid 70 års ålder, sommaren 1979, lyckades rymma från det mytomspunna fängelset San Quentin.

Robert Redford, Casey Affleck, Sissy Spacek, Danny Glover, Tom Waits, Tika Sumpter, Keith Carradine, Isiah Whitlock Jr, John David Washington, Elisabeth Moss, Ari Elizabeth Johnson, Teagan Johnson, Gene Jones, Barlow Jacobs, Augustine Frizzell

David Lowery

Drama, Komedi, Kriminalare

Diskussioner om Den siste gentlemannen  (0 diskussioner)
Kommentarer om Den siste gentlemannen (5 st)
Jaganatha (Anmäl)   23:44 19/4
Redford är bra i huvudrollen och det är roligt att se en del av de andra skådespelarna också, men historien om Forrest Tucker engagerar inte överdrivet mycket i sin helhet. Kanske hade någon annan episod ur hans liv varit mer intressant att fokusera på. Bagatellartat och inte svart nog för min smak.
Engravadlax (Anmäl)   22:15 10/3
David Lowery vill göra 70-talsgrejen, men han är inte speciellt bra på det.
PeterTheW (Anmäl)   21:44 10/1
Svag trea. Har charm och sådär, men ja, något saknas. Jag dras aldrig in i det, intresset väcks aldrig riktigt.
Julius (Anmäl)   12:10 7/1
Känns som verkligheten överträffad fiction i det här fallet. Men förstår att Redfords sista film även ska ge honom värdighet. Saknar annars fler och längre tillbakablickar. Sedan valet att använda 16mm är hedervärt men litet tråkigt då mycket är oskarpt och lite dystert i färgerna.
patrasket (Anmäl)   05:16 6/1
Saknar något.