Betyg idag: 1 618 Besökare idag: 5 640

Originaltitel: Oliver!
Regissör:Carol Reed
Utgivningsår:1968

Om Oliver:

Detta är historien om Oliver. En fattig pojke som växer upp på ett barnhem. en dag lyckas han rymma från det fruktansvärda barnhemmet för att söka lyckan i London. Här får han snabbt nya vänder och i jakten på sin riktiga familj upplever Oliver en rad dramatiska och spännande äventyr.
Se filmen på iTunes

Regissör: Steve Barron
År: 2000
Genre: Familjefilm, Äventyr, Fantasy
Tusen och en natt

Mark Lester, Ron Moody, Oliver Reed, Shani Wallis, Harry Secombe, Jack Wild, Hugh Griffith, Joseph O'Conor

Lionel Bart, Vernon Harris

Drama, Familjefilm, Kriminalare, Musikal

Storbritannien
Med i listor: Oscars
Diskussioner om Oliver  (0 diskussioner)
Kommentarer om Oliver (21 st)
Dele (Anmäl)   2/1 2016
Här finns mycket kvaliteter, men jag tycker att engagemanget sjunker lite under den andra halvan. Och ett par sångnummer har tveksamma budskap. Välgjord och överlag underhållande dock.
Mortiis (Anmäl)   28/10 2015
Över förväntan, och efter en lite trög start tog sig verkligen filmen. I regel väldigt bra musikalnummer, även om vissa är lite väl långa. Att den fick en Oscar för bästa film 1969 är kanske lite överdrivet - det priset skulle naturligtvis ha gått till Rosemary's Baby som bara nominerades till bästa kvinnliga biroll (där den vann) och bästa manus efter förlaga. Stark trea.
Krille80 (Anmäl)   4/1 2015
Själva historien var inget nytt för mig för även om inte denna film just korsat min väg så har man stött på historien den föräldralöse Oliver Twist genom åren. Hela produktionen känns välarbetad från början till slutet inom alla delar och speciellt trevligt är att se hur duktiga barnen i denna filmen är. Jag skulle kalla denna film bra. Varken mer eller mindre utan helt enkelt bra. 3+
pohjax (Anmäl)   8/7 2013
Kanonbra musikalnummer och pojkarna är suveränt bra :)
Hannats (Anmäl)   1/4 2013
En del sega partier men också en del sjukt snygga och roliga nummer. Ovanligt bra för en musikalfilm!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Oliver