Olivia Twist

Originaltitel: Olivia Twist
Regissör:Jonas Cornell
Utgivningsår:2002

Om Olivia Twist:

Olivia Twist är 13 år och föräldralös. Hennes tillvaro är hård och tuff. För att ta reda på vem hon egentligen är försöker Olivia hitta spår från sina föräldrar. På sin väg råkar hon ut för både en elak fostermamma och ett kriminellt gäng, men hon möter även vänner som ställer upp vad som än händer.

Titel: Selma
Regissör: Nicholas Hytner
År: 1998
Genre: Drama, Komedi, Romantik
Mannen i mitt liv

Mylaine Hedreul, Michael Nyqvist, Ing-Marie Carlsson, Lisa Werlinder, Claes Månsson, Lena T Hansson, Erik Johansson (II), Nadine Kirschon, Per Svensson, Tomas Pontén, Joanna Benecke

Lars Bill Lundholm

Drama, Familjefilm, Mini-serie

Sverige
Diskussioner om Olivia Twist  (0 diskussioner)
Kommentarer om Olivia Twist (16 st)
KyLLo (Anmäl)   18:28 24/1
Känslor, dramatik, spänning och budskap. Det här är vuxet men anpassat för unga, och det är så bra att det inte bara görs filmer och serier som är tillrättalagda och gulliga. För att motverka könsdiskriminering och gamla könsvärderingar är det viktigt att det finns filmer och serier med en tjej i huvudrollen som kan ta sig samma friheter som en kille. Historien är bara inspirerad av Oliver Twist och det är ingen nyinspelning. Man behöver inte välja och välja bort.
Rai (Anmäl)   17/6 2018
Nej!!!
Hypostas (Anmäl)   6/6 2013
Trevlig miniserie.
Xenox (Anmäl)   5/7 2012
Intressant tolkning av Oliver Twist. Många bra skådespelare, framförallt Michael Nyqvist som Fagerlund. Kul att de vågade sig på detta. Mycket sevärd mini-serie.
TheHorrorfan (Anmäl)   25/3 2011
Sevärd men inge speciellt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Olivia Twist