Olympus Has Fallen

Originaltitel: Olympus Has Fallen
Regissör:Antoine Fuqua
Utgivningsår:2013

Om Olympus Has Fallen:

Vita Huset attackeras av en grupp terrorister som kidnappar presidenten. Presidentens före detta Secret Service-agent Mike Banning tar sig olovligt in i Vita Huset. Det nationella säkerhetsrådet inser att de tvingas att förlita sig på Bannings ingående kunskap om huset om de ska ha något hopp om att återta Vita huset, rädda presidenten och förhindra en ännu större katastrof som plötsligt hotar nationen.
Se filmen på Viaplay

Regissör: Olivier Megaton
År: 2012
Genre: Drama, Action, Kriminalare, Thriller
Taken 2

Gerard Butler, Aaron Eckhart, Finley Jacobsen, Dylan McDermott, Rick Yune, Morgan Freeman, Angela Bassett, Melissa Leo, Radha Mitchell, Cole Hauser, James Ingersoll, Freddy Bosche, Lance Broadway, Sean O'Bryan, Ashley Judd, Keong Sim, Phil Austin (II)

Creighton Rothenberger, Katrin Benedikt

Action, Thriller

Filmnummer: 101962
Diskussioner om Olympus Has Fallen  (0 diskussioner)
Kommentarer om Olympus Has Fallen (199 st)
Starkbröl (Anmäl)   12:44 31/3
Enormt lik White House Down in i minsta detalj, det känns som om samma manus fått två olika behandlingar. OHF är något vassare kanske. Hade jag inte sett WHD och London has fallen innan så hade jag nog tyckt denna var bättre. Annars, som många har påpekat, underlägsen originalet Die Hard (både ettan och tvåan) då DH faktiskt gav en känsla av sårbarhet hos huvudpersonen. Alla dessa senare filmer är dessutom klart tveksamma ur ett rent styrkebalansperspektiv, skurkarna har det alldeles för lätt mot enorma mängder poliser, agenter och topptränad/topputrustad militär medan "den ensamme agenten" enkelt promenerar omkring och avlivar vem han vill. Även styrkebalansen lyckades DH få rätt men i moderna filmer är man mer intresserad av att få till det visuella -- pausa var som helst och det ser fantastiskt ut, men det totala saknar trovärdighet och substans.
menschenfeind (Anmäl)   23:13 9/3
Sunkig Die Hard-kopia med urdum premiss, ful CGI, stelt skådespeleri och charmlösa karaktärer. Men bättre än uppföljaren sin är den i alla fall.
Filmfantast86 (Anmäl)   24/10 2017
Supernaut (Anmäl)   17/8 2017
Precis allt talade för att det här skulle vara en de sämsta filmerna genom tiderna, men även om mycket är dåligt är det en hel del helt okej action. En svag trea ändå.
HerrNenne (Anmäl)   14/8 2017
Ganska dum film och inte lika actioncharmig som tvillingen White House Down. Varken Eckhart eller Butler är ju speciellt roliga att titta på heller. Men som sagt, rätt korkad plot som man tyvärr inte köper och då är det svårt att bry sig. Sen standard action- och kampsport i mörker på det.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Olympus Has Fallen