Olympus Has Fallen

Originaltitel: Olympus Has Fallen
Regissör:Antoine Fuqua
Utgivningsår:2013

Om Olympus Has Fallen:

Vita Huset attackeras av en grupp terrorister som kidnappar presidenten. Presidentens före detta Secret Service-agent Mike Banning tar sig olovligt in i Vita Huset. Det nationella säkerhetsrådet inser att de tvingas att förlita sig på Bannings ingående kunskap om huset om de ska ha något hopp om att återta Vita huset, rädda presidenten och förhindra en ännu större katastrof som plötsligt hotar nationen.
Se filmen på Viaplay

Regissör: Olivier Megaton
År: 2014
Genre: Action, Kriminalare, Thriller
Taken 3

Gerard Butler, Aaron Eckhart, Finley Jacobsen, Dylan McDermott, Rick Yune, Morgan Freeman, Angela Bassett, Melissa Leo, Radha Mitchell, Cole Hauser, James Ingersoll, Freddy Bosche, Lance Broadway, Sean O'Bryan, Ashley Judd, Keong Sim, Phil Austin (II)

Creighton Rothenberger, Katrin Benedikt

Action, Thriller

Filmnummer: 101962
Diskussioner om Olympus Has Fallen  (0 diskussioner)
Kommentarer om Olympus Has Fallen (193 st)
Hogman (Anmäl)   10:55 15/4
Ja, detta är ju ganska b...men som förströelse funkar det.
Mysharry (Anmäl)   23:16 11/1
Den var bra för att vara så kass. Dussinaction, med skådespelare som är precis lika bra som man kan förvänta sig. Men det är inte därför man tittar på sånt här. Man får vad man betalar för. Action. Explosioner. Klyschor. Det finns bättre. Men man sitter kvar, i alla fall.
Grillo (Anmäl)   28/12 2016
Underhållande men något för allvarlig och mycket shaky cam. White house down var bättre. Stark tvåa.
Murvel48 (Anmäl)   26/11 2016
Jovisst, stereotyp och klyschig men det kunde ändå blivit en svag fyra om det inte vore för det smöriga slutet.
cosinusfi (Anmäl)   26/11 2016
London has fallen kändes bättre om än på samma nivå.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Olympus Has Fallen