Om blickar kunde döda

Originaltitel: If Looks Could Kill
Regissör:William Dear
Utgivningsår:1991

Om Om blickar kunde döda:

När Michael Corben åker på klassresa till Frankrike med sin franska-klass på gymnasiet, råkar han hamna mitt i en internationell intrig. En agent med samma namn har precis blivit mördad av den elake Augustus Steranko. När nu Micheal Corbin fortfarande verkar vara i livet och på väg till Frankrike (dit agenten Micheal Corbin också var påväg) försöker både den Brittiska underrättelsetjänsten och skurkarna få tag på honom. Britterna utrustar Michael med diverse coola Bond-prylar och Steranko skickar hela den undre världens skurkar för att avrätta honom. Kan gymnasiestudenten Michael stoppa den elake Sterankos planer på att dominera Europa?

Titel: Höken är lös
Originaltitel: Hudson Hawk
Regissör: Michael Lehmann
År: 1991
Genre: Komedi, Action, Kriminalare, Äventyr
Höken är lös
Titel: Pang! Pang! Du är död!
Originaltitel: Gotcha!
Regissör: Emilio Estevez
År: 1990
Genre: Komedi, Action, Kriminalare, Thriller
Sopåkarna

Gabrielle Anwar, Linda Hunt, Richard Grieco, Roger Rees, Roger Daltrey, Robin Bartlett, Geraldine James, Michael Siberry

Fred Dekker, Darren Star

Komedi

Diskussioner om Om blickar kunde döda  (0 diskussioner)
Kommentarer om Om blickar kunde döda (92 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   25/10 2017
Jaganatha (Anmäl)   25/4 2017
Richard Grieco? Nej tack, inte mer av den träbocken på film! Och var är han nu, 26 år senare? Någon som vet? Filmen i övrigt är lättviktig och, framför allt, lätt att glömma.
Barneyk (Anmäl)   25/4 2017
Rätt dålig men har ett par kul saker och en minst sagt töntig 90-tals känsla som roar lite. Men överlag dålig. Svag tvåa.
Fläskkäft (Anmäl)   11/6 2015
Lättsam agentparodi med en stilig Richard Grieco(Vart tog han vägen förresten, vill minnas att han spåddes en lysande framtid i Hollywood). Inledningen är inte så dum och första halvan är rätt kul. Mycket är fånigt och dumt men ändå lättsmält. Den lilla stygga käringen är klart bäst i hela filmen, hon är som hämtad ur en Bondfilm från 60-talet. Tyvärr blir det hela för dumt till slut och det spårar ur rätt rejält innan eftertexten rullar förbi.
Krille80 (Anmäl)   3/12 2014
En film som på sin tid både var cool och häftig men med dagens ögon och framförallt mina ögon är rätt töntig. Det roliga och underhållande man får ut av den är just att den tar mig tillbaka en hel del år då man inte visste så mycket om praktiskt taget någonting alls. Linda Hunt är ju dock hur skön som helst. Några nostalgipoäng får det bli.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Om blickar kunde döda