Om en pojke

Originaltitel: About a Boy
Regissör:Paul Weitz, Chris Weitz
Utgivningsår:2002

Om Om en pojke:

Will lever ett tillbakalutat ungkarlsliv. Eftersom han är ekonomiskt oberoende tillbringar han sina dagar med att shoppa, se på TV och lyssna på musik. Hans avslappnade vardag vänds dock upp och ner när han lär känna den tolv år gamla Marcus, en pojke med ett minst sagt annorlunda hemmaliv.

Titel: Fyra bröllop och en begravning
Originaltitel: Four Weddings and a Funeral
Regissör: Mike Newell
År: 1994
Genre: Drama, Komedi, Romantik
Fyra bröllop och en begravning
Titel: Role Models
Genre: Drama, Komedi
Greenberg
Titel: Carrie Pilby
Originaltitel: Carrie Pilby
Regissör: Susan Johnson (II)
År: 2016
Regissör: Theodore Melfi
År: 2014
Genre: Komedi
St. Vincent

Hugh Grant, Toni Collette, Rachel Weisz, Nicholas Hoult, Sharon Small, Nicholas Hutchison, Natalia Tena, Victoria Smurfit, Denise Stephenson, Rosalind Knight, Isabel Brook, Augustus Prew

Chris Weitz, Paul Weitz, Peter Hedges

Drama, Komedi, Romantik

Storbritannien, USA, Frankrike, Tyskland

Recension Om en pojke

- Loomis sätter betyg 4 och skriver:
När böcker av Nick Hornby blir filmatiserade så är det ett säkert bevis för kvalité. Ett bra exempel för det är High Fidelity som är baserad på en bok av Hornby och var en av de bättre filmerna för ett par år sedan. Om en pojke med Hugh Grant i huvudrollen lär inte svika Nick Hornby eller någon annan för den delen och är den roligaste och ärligaste filmen så här långt gånget på året. Will (Hugh...

Recension av Om en pojke - Läs hela!

Med i listor: Romantik Top 50
Diskussioner om Om en pojke  (0 diskussioner)
Kommentarer om Om en pojke (619 st)
Rai (Anmäl)   26/2 2018
Också en riktigt vidrigt dålig film! Hatar Hugh Grant, som skådespelare kan inte skriva detta tillräckligt många gånger! Ungjäveln är riktigt dryg och ful! Boken suger också FETT!!!
Sarakin76 (Anmäl)   18/8 2016
Denne også er der på grensen til 5.
gjoob (Anmäl)   20/7 2016
Såg den i skolan och har till min stora glädje lyckats tränga bort det mesta. Men slutscenen sitter dessvärre kvar, vilken förmodligen är den smörigaste, mest motbjudande vidrigheten i filmhistorien.
Stygga-Vargen (Anmäl)   17/7 2016
"Om en pojke" av Nick Hornby är en av mina favoritböcker och jag brukar läsa den 3-4 gånger om året så i och med det blev jag ju naturligtvis tvungen att se filmen också. Ska jag vara ärlig så hade jag nog uppskattat filmen mer om den varit mer trogen boken. Därmed inte sagt att filmen är dålig för det är den inte. Bra skådespelare och ett bra soundtrack och en bra balans mellan humor och allvar.
Tatty (Anmäl)   28/2 2016
Okej och bra film. Lite långtråkigt men kollar gärna på filmen om det inte finns annat att kolla på. Ingen dålig film så att man lessnar på att se den.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Om en pojke