Twilight

Originaltitel: Twilight
Regissör:Catherine Hardwicke
Utgivningsår:2008

Om Twilight:

Isabella Swan flyttar till Forks, en liten regnig sovstad i Washington, Hon förväntar sig att hennes nya liv ska bli lika långtråkigt som staden själv. Men när hon träffar den gåtfulla och förföriska Edward Cullen tar hennes liv en oväntad och farlig vändning. Edward har länge lyckats hålla sin identitet som vampyr hemlig, men nu går ingen säker, minst av allt Bella, som är den person Edward älskar mer än någon annan. Edward och Bellas förhållande balanserar på knivseggen mellan begär och livsfara. Twilight är baserad på Stephenie Meyers succéroman Om jag kunde drömma.
Se filmen på CDON

Regissör: Jonathan Levine
År: 2013
Genre: Komedi, Romantik, Skräck
Warm Bodies

Kristen Stewart, Robert Pattinson, Taylor Lautner, Billy Burke, Peter Facinelli, Elizabeth Reaser, Nikki Reed, Ashley Greene, Kellan Lutz, Gil Birmingham, Cam Gigandet, Rachelle Lefevre, Sarah Clarke, Anna Kendrick, Michael Welch, Christian Serratos

Melissa Rosenberg

Drama, Romantik, Fantasy

Recension Twilight

- Sibilisibili sätter betyg 1 och skriver:
Twilight har intet enda av konstnärligt eller hantverksmässigt värde. Inte en sekund av filmen hade blivit något annat än bättre om de hade låtit olika andra slags primater sköta allt från manusarbete till smink och skådespel istället.

Recension av Twilight - Läs hela!

Diskussioner om Twilight  (0 diskussioner)
Kommentarer om Twilight (1011 st)
KyLLo (Anmäl)   14:32 6/1
Den enda som är sevärd i den här filmserien. En svag trea.
Filmfantast86 (Anmäl)   14/10 2017
vilket dravel
wasteoftime (Anmäl)   13/10 2016
Alltså, det här är makalöst. Och inte på ett bra sätt.. Scenerna. Dialogen. Storyn. Många av skådespelarinsatserna, det är bara så skrattretande. Jag har så svårt att se hur man kan tycka att det här är bra, på någon nivå. Men bevisligen finns det rätt mycket folk som tycker att det är bra. Men jag är inte en utav dem. 5.0 på SH-skalan.
Stygga-Vargen (Anmäl)   24/9 2016
Detta kräkmedel förstörde hela vampyrgenren!
AlbinWesley (Anmäl)   9/9 2016
Stör mig så himla mycket på så himla mycket, dessutom är den rätt trist. Synd på bra skådespelarinsatser osv.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Twilight
Se filmen