Betyg idag: 1 606 Besökare idag: 5 601

Originaltitel: Twilight
Regissör:Catherine Hardwicke
Utgivningsår:2008

Om Twilight:

Isabella Swan flyttar till Forks, en liten regnig sovstad i Washington, Hon förväntar sig att hennes nya liv ska bli lika långtråkigt som staden själv. Men när hon träffar den gåtfulla och förföriska Edward Cullen tar hennes liv en oväntad och farlig vändning. Edward har länge lyckats hålla sin identitet som vampyr hemlig, men nu går ingen säker, minst av allt Bella, som är den person Edward älskar mer än någon annan. Edward och Bellas förhållande balanserar på knivseggen mellan begär och livsfara. Twilight är baserad på Stephenie Meyers succéroman Om jag kunde drömma.
Se filmen på CDON

Regissör: Jonathan Levine
År: 2013
Genre: Komedi, Romantik, Skräck
Warm Bodies

Kristen Stewart, Robert Pattinson, Taylor Lautner, Billy Burke, Peter Facinelli, Elizabeth Reaser, Nikki Reed, Ashley Greene, Kellan Lutz, Gil Birmingham, Cam Gigandet, Rachelle Lefevre, Sarah Clarke, Anna Kendrick, Michael Welch, Christian Serratos

Melissa Rosenberg

Drama, Romantik, Fantasy

Recension Twilight

- Rollywood sätter betyg 3 och skriver:
Twilight är en vampyrhistoria vinklad på ett helt nytt sätt. Här sätter man vampyrerna som de utsatta och oskyldiga och vartefter filmen går så tar man deras parti mer och mer. Storyn bakom filmen är verkligen väl genomtänkt och trots att det är något av en highschool film så ger den inte alls intrycket av det. Filmen som sådan håller hög status även om man kanske kunde ha valt bättre skådespelare....

Recension av Twilight - Läs hela!

Diskussioner om Twilight  (0 diskussioner)
Kommentarer om Twilight (1010 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   23:31 14/10
vilket dravel
wasteoftime (Anmäl)   13/10 2016
Alltså, det här är makalöst. Och inte på ett bra sätt.. Scenerna. Dialogen. Storyn. Många av skådespelarinsatserna, det är bara så skrattretande. Jag har så svårt att se hur man kan tycka att det här är bra, på någon nivå. Men bevisligen finns det rätt mycket folk som tycker att det är bra. Men jag är inte en utav dem. 5.0 på SH-skalan.
Stygga-Vargen (Anmäl)   24/9 2016
Detta kräkmedel förstörde hela vampyrgenren!
AlbinWesley (Anmäl)   9/9 2016
Stör mig så himla mycket på så himla mycket, dessutom är den rätt trist. Synd på bra skådespelarinsatser osv.
Kayuzuzu (Anmäl)   22/8 2016
Jag är förvånad hur mycket jag gillar detta! Jag är en 30-åring som bara gillar gayromantik annars men detta var både romantiskt, snyggt och roligt!.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Twilight
Se filmen