Om ödet får bestämma

Originaltitel: Serendipity
Regissör:Peter Chelsom
Utgivningsår:2001

Om Om ödet får bestämma:

Två människor stöter ihop med varandra på ett varuhus i New York och tycke uppstår. Båda har emellertid förhållanden så de bestämmer sig för att låta ödet avgöra om de ska ses igen...
Se filmen på Plejmo

Titel: Sömnlös i Seattle
Originaltitel: Sleepless in Seattle
Regissör: Nora Ephron
År: 1993
Sömnlös i Seattle
Titel: Shall We Dance?
Originaltitel: Shall We Dance?
Regissör: Peter Chelsom
Regissör: John Lee Hancock
År: 2002
Genre: Drama, Familjefilm
The Rookie

John Cusack, Kate Beckinsale, Jeremy Piven, Bridget Moynahan, Eugene Levy, John Corbett, Molly Shannon, Marcia Bennett, Lucy Gordon, Kevin Rice, Leo Fitzpatrick

Marc Klein

Drama, Komedi, Romantik

Diskussioner om Om ödet får bestämma  (0 diskussioner)
Kommentarer om Om ödet får bestämma (222 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
Stygga-Vargen (Anmäl)   5/10 2016
Helt okej film, men inte jättebra. Skådespelarna gör väldigt bra ifrån sig men filmen i sig kunde ha gjorts bättre. Svag 3:a.
supermancover (Anmäl)   2/9 2016
Hade förmodligen varit en tvåa om inte jag hade haft panikångest innan och playat filmen bara för att jag fick intrycket av feel-good-fjantig kärlek, vilket blev bekräftat.
Rehn108 (Anmäl)   6/12 2015
Filmen är inledningsvis helt okej men tappar lite allt eftersom då det känns som att man bara fortsätter spänna denna ödesbåge mer och mer och mer, till dess att jag tappar intresset. Antar att det är "den sträng som brast", som det ju enligt talesättet ska vara bra att spänna. Bättre än att aldrig spänna en båge, i alla fall. Var var jag? Ja, filmen! Den är godkänd i sitt utförande, förutsägbar men funkar som Hollywood-romcom. Men zoomar man ut lite är karaktärernas beteenden helt sjuka. PS. John Cusack är verkligen inte charmig.
JonasM (Anmäl)   12/12 2014
En av vår tids viktigaste filmer. Åtminstone för John Cusack.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Om ödet får bestämma