Omaka par II

Originaltitel: The Odd Couple II
Regissör:Howard Deutch
Utgivningsår:1998

Om Omaka par II:

Det är nu 17 år sedan Oscar och Felix sett varandra. Oscar bor i Florida, Felix i New York. En dag får Oscar telefon från sonen Brucey som inbjuder honom till sitt bröllop i California. Och bruden är ingen mindre än Felix dotter! Det blir en galen resa när Oscar och Felix måste ta sig till bröllopet tillsammans.

Titel: Omaka par
År: 1986
Genre: Drama, Kriminalare, Mysterium
Död mans fåfänga
Titel: De 7 rider igen!
Originaltitel: The Magnificent Seven Ride!
Regissör: George McCowan
Originaltitel: The Closer You Get
Regissör: Aileen Ritchie
År: 2000
Vackra kvinnor sökes

Walter Matthau, Jack Lemmon, Christine Baranski, Jonathan Silverman, Richard Riehle, Lisa Waltz, Mary Beth Peil, Jean Smart, Rex Linn, Jay O Sanders, Barnard Hughes, Ellen Geer

Neil Simon

Komedi, Roadmovie

Diskussioner om Omaka par II  (0 diskussioner)
Kommentarer om Omaka par II (19 st)
James Cagney (Anmäl)   25/8 2016
Lemmon och Matthau still going strong trots att det gått 30 år mellan första och andra Odd Couple. Matthaus tunga är som vassast i början sedan tappas stinget något och handlingen övergår mer åt det typiska Hollywood-komedi-hållet, men likväl är filmen underhållande rakt igenom p.g.a. Lemmons och Matthaus samspel.
jonbo (Anmäl)   5/1 2016
Bygger enbart på kemin mellan Lemmon och Matthau, den finns automatiskt. Men det gör inte ett bra manus.
Krille80 (Anmäl)   19/12 2014
Den första filmen om Oscar och Felix kom redan 1968 dvs. 30 år tidigare än denna uppföljare. När man dock ser Jack Lemmon Och Walter Matthau så är de fortfarande säkra och bra i sina roller. Som tur har jag sett den första filmen då skämten i denna film bygger mycket på att man vet bakgrunden. Filmen når inte upp till den första men är mer än godkänd. 3-
Irwin Fletcher (Anmäl)   14/3 2008
Sen uppföljare som ändå håller stilen. Matthau/Lemmon kan varandra rätt väl vilket syns på bioduken.
andrew777 (Anmäl)   1/2 2008
Älskar Walter Matthew...Synd att han gått ur tiden nu...
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Omaka par II