Ombytta roller

Originaltitel: Trading Places
Regissör:John Landis
Utgivningsår:1983

Om Ombytta roller:

I samband med en lustig liten vadslagning bestämmer sig ägarna till familjeföretaget för att spela den unge direktören ett spratt. De tar ifrån honom allt; bil, hus och kontokort samtidigt som han anklagas för stöld. Istället får en småskurk med en mindre bemedlad bakgrund ta hans plats.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Herbert Ross
År: 1987
Genre: Komedi
Nyckeln till framgång

Denholm Elliott, Jamie Lee Curtis, James Belushi, Eddie Murphy, John Landis, Don Ameche, Dan Aykroyd, Ralph Bellamy, Paul Gleason, Frank Oz, Al Franken, Robert Earl Jones, Nicholas Guest, Giancarlo Esposito, Barry Dennen

Timothy Harris, Herschel Weingrod

Komedi

Diskussioner om Ombytta roller  (0 diskussioner)
Kommentarer om Ombytta roller (216 st)
KyLLo (Anmäl)   4/6 2018
Den heter Bossen og bumsen på danska.
Filmfantast86 (Anmäl)   12/10 2017
Klassiker
Bumbi78 (Anmäl)   10/12 2016
En av 80-talets mest kända komedier med en purung Murphy på väg rakt upp. Charmigt, påkostat och ibland riktigt roligt. Men även sprängfylld av rasism och sexism man antagligen backat på idag om det inte inkluderade ett trist sexskämt. Den här tåldes lätt att se om.
wasteoftime (Anmäl)   16/10 2016
Såja! Det är inte ofta jag ser en film som jag tycker är rolig nu för tiden - oavsett, om det som i det här fallet är en gammal klassiker, eller om det är en ny filmupplevelse. Därför känns det alltid lika förlösande skönt när det väl sker. Och det gör det ju verkligen här. Det är inte "skratta så jag gråter"-roligt, men jag skrattar högt i min ensamhet i alla fall en fyra-fem gånger under filmens gång. Det blir klart sämre i den avslutande delen, men det är förlåtligt, filmen är trots allt rätt så lång för sin genre, och den är, överlag rolig. Mycket bra casting också.
Stygga-Vargen (Anmäl)   7/8 2016
Eddie Murphys bästa! Klockren humor och skön story! Brukar alltid se denna kring jul!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Ombytta roller