Omen III - De sju knivarna

Originaltitel: Omen III - The Final Conflict
Regissör:Graham Baker
Utgivningsår:1981

Om Omen III - De sju knivarna:

Damien är en framgångsrik ung man som har styrt de multinationella Thorn-industrierna i sju år. Men framgången är inte nog för honom, han är Satans son och har kommit till jorden för att nå världsherravälde.

Titel: Omen
Regissör: Don Taylor
År: 1978
Genre: Thriller, Skräck
Omen II
Titel: Vad hände med Rosemarys baby?
Originaltitel: Look What's Happened to Rosemary's Baby
Regissör: Sam O\'Steen
År: 1976
Genre: Drama, Skräck
Vad hände med Rosemarys baby?
Titel: Megiddo
Originaltitel: Megiddo: The Omega Code 2
Regissör: Brian Trenchard-Smith
År: 2001
Genre: Thriller, Fantasy
Megiddo

Sam Neill, Rossano Brazzi, Don Gordon, Lisa Harrow, Barnaby Holm, Mason Adams, Robert Arden, Leueen Willoughby, Marc Boyle, Milos Kirek, Tommy Duggan, Louis Mahoney, Richard Oldfield, Tony Vogel

Andrew Birkin

Thriller, Skräck

Storbritannien
Diskussioner om Omen III - De sju knivarna  (0 diskussioner)
Kommentarer om Omen III - De sju knivarna (67 st)
Lilla Caesar (Anmäl)   22:56 22/3
Precis som i tvåan, många långa transportsträckor mellan spektakulära dödsfall. Precis som i tvåan tar också Goldsmiths bombastiska musik udden av det potentiellt skräckinjagande. Till skillnad från föregångarn har denna också ett oerhört sakralt slut. Don Gordon står dock ut som ett otacksamt ensamt positivt utropstecken i rollbesättningen.
Robkiller (Anmäl)   23:29 1/3
Det enda som som fungerar här är en ond Sam Neill. Men i övrigt ungefär lika intetsägande som föregångarna...
Rai (Anmäl)   1/1 2018
Tja, den dalar upp från en 2:a till en 3:a
Filmfantast86 (Anmäl)   26/10 2017
salotsar (Anmäl)   11/1 2015
Inte ens Sam Neil kan rädda den här utförsåkningen. Men det märkligaste i det hela är att jag ännu inte fattat vad Antikrist är ute efter, hur kan jag ens bedöma om hans tio punkters program är sämre än frälsarens? Och så försöker de släta över det hela med en bländande Lost-final.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Omen III - De sju knivarna