Ond död

Originaltitel: Spasmo
Regissör:Umberto Lenzi
Utgivningsår:1974

Om Ond död:

En man hittar tillsammans med en god vän en kvinna som ligger tillsynes död. Men skenet bedrar och kvinnan lämnar dem. Mannen stöter senare på kvinnan igen och dras in i en mystisk historia. Och varifrån kommer alla dockor som finns överallt i trakten?

Titel: Autopsy
Originaltitel: Macchie solari
Regissör: Armando Crispino
År: 1975
Genre: Skräck
Autopsy

Suzy Kendall, Ivan Rassimov, Guido Alberti, Robert Hoffmann, Maria Pia Conte, Adolfo Lastretti, Monica Monet, Rosita Torosh

Massimo Franciosa, Pino Boller, Umberto Lenzi, Luisa Montagnana

Action, Skräck, Mysterium

Italien
Med i listor: Giallo
Diskussioner om Ond död  (0 diskussioner)
Kommentarer om Ond död (18 st)
EvilNed (Anmäl)   10:33 6/1
Den här filmen är så otroligt konstig. Men det gör den så fantastiskt härlig! Såg om den igår och fullkomligt älskar den, i all sin bisarrhet.
Stan (Anmäl)   19/10 2017
inte ens morricone eller en italiensk Alain Delon kan rädda den här trista dyngan
niebaotan (Anmäl)   2/12 2015
Klart stabil om an nagot blodfattig giallo av Lenzi. Storyn ar hyffsad, musiken bra och Ivan Rassimov funkar i vanlig ordning. Inget masterverk men klart sevard.
Joyful sounds (Anmäl)   15/10 2014
Morricones balla musik och det åtminstone skapliga fotot väger upp en liten gnutta för de fullkomligt störtlöjliga händelseförloppen och usla skådespelarinsatserna - men det är definitivt inte långt ner till 1an...
idd (Anmäl)   14/5 2014
märklig giallo som dock tar sej rejält på slutet. inte nån av lenzis bättre dock..
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Ond död