One Cut of the Dead

Originaltitel: Kamera o tomeru na!
Regissör:Shinichirô Ueda
Utgivningsår:2017

Om One Cut of the Dead:

Saker och ting går riktigt illa för ett filmteam som spelar in en lågbudget-zombiefilm.

Takayuki Hamatsu, Yuzuki Akiyama, Harumi Shuhama, Kazuaki Nagaya, Hiroshi Ichihara

Shinichirô Ueda

Komedi, Skräck

Japan
Diskussioner om One Cut of the Dead  (0 diskussioner)
Kommentarer om One Cut of the Dead (5 st)
Kirikou (Anmäl)   14:23 21/4
Så bra!
haajen (Anmäl)   11:21 9/2
Snuddar vid 5an, vansinnigt rolig och smart metafilm.
PeterTheW (Anmäl)   01:51 5/1
Nej, det här funkar inte. 30 inledande minuter med enbart skrik följt av vad som kan kännas lovande när handlingen väl utvecklas, men långt över en timme in är det fortfarande halvdant som bäst.
egoman (Anmäl)   04:31 2/1
Den här filmen är indelad i tre tydliga delar på ca en halvtimme vardera. Första tredjedelen är verkligen så hiskeligt dålig att om man inte ser den på bio så blir man nog lätt lockad att snabbspola eller hoppa över bitar, men det skulle vara ett enormt misstag. Tvärtom så skall man vara extra uppmärksam. Att sätta ett betyg är väldigt, väldigt svårt. Den sista tredjedelen är helt genialisk. En solklar femma. Men förutsättningen för att den skall funka är ju tyvärr att man måste sitta igenom 30 minuter smärtsamt dålig skräck och ytterligare 30 minuter medelmåttig drama. Ett så tålamodskrävande upplägg sänker tyvärr betyget på filmen som helhet, även då jag egentligen inte kan se hur man skulle kunna gjort på något annat sätt. Om du är minsta sugen på att se den här filmen, undvik att läsa recensioner, se inga trailers, och lova dig själv att sitta igenom alla 97 minuter utan att hoppa över något. Det är allt för sällan man får se något såhär pass originellt och förtjusande!
Bozze80 (Anmäl)   12/11 2018
Efter 37 minuter var jag ganska säker på att årets första etta i betyg på Filmfestivalen skulle komma. En timme senare har jag skrattat så tårarna rinner i princip en timme i sträck. Helt sjukt skruvad humor och idé, och utförandet är så fantasirikt så man blir stum av beundran. Den låga budgeten märks givetvis, men det gör den bara extra charmig. Kanske roligaste filmen jag någonsin har sett!