One Down, Two to Go

Originaltitel: One Down, Two to Go
Regissör:Fred Williamson
Utgivningsår:1982

Om One Down, Two to Go:

Snutarna Jim Brown och Fred Williamson luras på vadhållningspengar av maffiasyndikatet, och är ute efter hämnd efter att en karatetävling slutat mycket oväntat när maffians kämpar visade sig ha "hästskor" i handskarna!

Fred Williamson, Jim Brown, Jim Kelly, Richard Roundtree, Paula Sills, Laura Loftus, Joe Spinell

Jeff Williamson

Action

Med i listor: Blaxploitation
Diskussioner om One Down, Two to Go  (0 diskussioner)
Kommentarer om One Down, Two to Go (4 st)
Raimo_1985 (Anmäl)   18/1 2013
"You guys think you're real cool right? Limousines and all that..."
Raimo_1985 (Anmäl)   18/1 2013
Jag har inte mage att ge en Fred W-film lägre än en trea, även om denna kanske är den torftigaste Fred W-produktion jag sett. Den är både rätt slö, lite småtråkig och t.o.m kamera-stativet sticker fram på ett ställe, haha.... Men aja, det bryr man sig inte om när man sett klart den och ser tillbaka på de tre extremt klockrena scenerna den innehåller, sist men inte minst slutet!! Men jodå, nog hade jag högre förväntingar på en Williamson-produktion innehållande de fyra stora stjärnorna i genren - Hammer själv, Jim Brown, Jim Kelly och Richard Roundtree. Känner ändå på mig att den kan växa i hyllan.
Bumbi78 (Anmäl)   21/7 2009
Ska såklart inte ha mer än en etta i betyg, men allt är så charmigt dåligt samtidigt som Williamson och Brown är rikitgt skönt 70-tals coola i sina fåniga kläder och stora pickadoller. Musiken är avslappnande porrfunkig och micken syns i bild runt 5 gånger. Bästa rollen gjorde dock av hunden - den som ser förstår.
Bond26 (Anmäl)   22/2 2007
Bra actionfilm, kult numera med 70-talets coolaste kvartett, inom svart film.....bäst är Fred Williamson