One Hour Photo

Originaltitel: One Hour Photo
Regissör:Mark Romanek
Utgivningsår:2002

Om One Hour Photo:

Sy Parrish är en ensam och tillbakadragen man, som hela sitt vuxna liv har arbetat i en fotobutik. Den ensamme Sy lever sitt liv genom sitt arbete och han fascineras framförallt av familjen Yorkins foton som han har framkallat i åratal. Men intresset övergår i besatthet och Sy utvecklar en ohälsosam relation till familjen.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Christopher Nolan
År: 2002
Genre: Drama, Kriminalare, Thriller
Insomnia

Robin Williams, Connie Nielsen, Michael Vartan, Gary Cole, Erin Daniels, Eriq La Salle, Clark Gregg, Dylan Smith (II), Paul H Kim, Lee Garlington

Mark Romanek

Drama, Thriller

Recension One Hour Photo

- Vash sätter betyg 4 och skriver:
"Knappen tryks ned, blixten går av och du har stannat tiden. Frågan som nu kvarstår är vad som avbildats mellan de fyra ramarna på kortet när tiden stått stilla." Robin Williams tar ett steg ur de komedier vi alla lärt känna honom i, och skapar ett skrämmande porträtt av en halvt psykotisk man, vars passion ligger i att skapa perfekta framkallningar av sina kunders bilder. Williams spelar Sy Parrish,...

Recension av One Hour Photo - Läs hela!

Diskussioner om One Hour Photo  (0 diskussioner)
Kommentarer om One Hour Photo (428 st)
Stygga-Vargen (Anmäl)   15/11 2016
Hur kan den här filmen bara ha en 3:a i betyg? Den förtjänar ju minst en 4:a! Filmen är väldigt spännande och Robin Williams gör en av sina bästa roller.
BrutusBeefcake (Anmäl)   3/10 2015
Robin Williams är ytterst obehaglig, rent sagt äcklig. Kanske en av hans mest minnesvärda roller men filmen är i sin helhet inte lika minnesvärd. (8+/15)
marleey (Anmäl)   3/5 2015
Robin Williams spelar riktigt bra och är obehaglig som den minst sagt udda Sly. Det som gör One Hour Photo intressant är att trots att Sly är obehaglig så kan man inte låt att tycka synd om honom och hans livsöde. Man förmedlar hans ensamhet på ett strålande sätt. Men får definitivt en klump i magen. Med små medel lyckas man göra filmen spännande. Det behövs varken blod eller våld för att göra det obehagligt. Gillar att man inte tappar tråden emot slutet och låter det spåra ut. Tycker även fotot i filmen är fint. Stark 3:a.
FåretFrank (Anmäl)   12/4 2015
Robin Williams visar upp sitt register i en väl genomförd outsider-historia. Finns väl inget egentligen att tillägga än vad andra har sagt. Ger den en också stark 3:a.
-kakihara- (Anmäl)   11/4 2015
Tycker Williams är bra i denna roll, trots att jag inte är något fan av honom som skådespelare i övrigt. Bra film. stark 3/5
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till One Hour Photo