One Night Stand

Originaltitel: One Night Stand
Regissör:Mike Figgis
Utgivningsår:1997

Om One Night Stand:

Reklamregissören Max är i New York för att besöka sin vän Charlie, som just fått veta att han har aids. Han träffar också Karen, som han är otrogen med. Sedan åker båda hem till sina respektive familjer. Ett år senare återvänder Max till New York då Charlie ligger döende.

Titel: Closer
Originaltitel: Bounce
Regissör: Don Roos
År: 2000
Tillbaka till kärleken

Wesley Snipes, Kyle MacLachlan, Nastassja Kinski, Robert Downey Jr, Ming-Na, Amanda Donohoe, Xander Berkeley, Thomas Haden Church, John Ratzenberger, Julian Sands, Ione Skye, Glenn Plummer

Mike Figgis

Drama

Diskussioner om One Night Stand  (0 diskussioner)
Kommentarer om One Night Stand (14 st)
Rai (Anmäl)   4/11 2017
Nop. denna film funkade inte för mig!!!
Krille80 (Anmäl)   4/12 2014
Helst vill man ju när man ser en film bara bli överöst av positiva saker som man gillar. Här får man verkligen leta efter dessa moment. Det är en film som känns lite snyggt sett tekniskt men väldigt tom rent manusmässigt. Skådisarna gör inte bort sig men erbjuder inte heller tittaren något som höjer på ögonbryna. Klarar inte ett godkänt betyg.
Tatty (Anmäl)   10/4 2014
Rätt okej film om man gillar en mjuk film. Är vad jag tycker om denna film. En mjuk film där inget mycket händer förrän nästan på slutet som var lite skum och knepig.
Dele (Anmäl)   31/10 2010
Ngt överdramatiserad emellanåt, men en varm film med vettigt fokus. Snipes namn och titeln fick mig att vänta mig ngt helt annat (sämre).
foppa99 (Anmäl)   9/9 2010
bara 235kr på Megastore.. bäst att passa på