En natt i Havanna

Originaltitel: Una noche
Regissör:Lucy Mulloy
Utgivningsår:2012

Om En natt i Havanna:

I Havanna drömmer Raul om att fly till Miami. Anklagad för misshandel, vädjar han till Elio att hjälpa honom och en natt, full av hopp, ställs de inför den största utmaningen i deras liv.
Se filmen på Plejmo

År: 2014
Fed Up
Titel: Birdsong
Originaltitel: Birdsong
Regissör: Philip Martin (IV)
År: 2012
Genre: Drama, Romantik, Krig
Birdsong

Dariel Arrechaga, Anailín de la Rúa de la Torre, Javier Núñez Florián, María Adelaida Méndez Bonet, Greisy del Valle, Katia Caso

Lucy Mulloy

Drama

One Night

Kuba, Storbritannien, USA
Diskussioner om En natt i Havanna  (0 diskussioner)
Kommentarer om En natt i Havanna (9 st)
erosagape (Anmäl)   19/1 2018
Strålande film som jag kved till till o sällskapet som varit där, upplevde Cuba så.
mattarello (Anmäl)   19/1 2018
Bra, men filmen hade kunnat ha större fokus på Lila, det är ju ändå ur hennes perspektiv som historien är tänkt att berättas.
mammene (Anmäl)   16/1 2018
Fart och fläkt och hetta, allt gick väldigt fort så jag tyckte inte att man fick något bra begrepp om karaktärerna och därmed ingen riktig känsla för dem, lite synd. Miljöerna var mycket bra skildrade och fotot mycket snyggt. Men det nådde inte riktigt fram till mig, stark tvåa i alla fall.
Albion (Anmäl)   13/1 2018
En film full av liv, hopp och förtvivlan. Mustigt berättad och målad med Havanna som sprudlande fasad. Jag gillade det här i stort sett. Betyget räcker till en svag 4;a, dvs 4-
lottes (Anmäl)   23/7 2015
Världens sämsta baksidestext, som yrade något om komedi - det är den INTE. Men en fin skildring av ett Kuba under trycket av en totalitär regim, där turisterna är allt och storebror har full koll p å medborgarna. Otäckt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till En natt i Havanna