One Perfect Day

Originaltitel: One Perfect Day
Regissör:Paul Currie
Utgivningsår:2004

Om One Perfect Day :

Lovande musikern Tommys studier på Royal Academy of Music i London avbryts när hans systern avlider av en överdos hemma i Australien. Då hon dog var hon i sällskap med Tommys flickvän Alysse. När Tommy far hem står hans framtid både yrkesmässigt och privat på spel. En film fylld av ravemusik och droger.

Dan Spielman, Leeanna Walsman, Andrew Howard, Nathan Phillips, Leigh Whannell, Frank Gallacher, Alex Menglet, Nathan Wentworth, Abbie Cornish, Kerry Armstrong

Paul Currie, Chip Richards

Drama

Australien
Diskussioner om One Perfect Day  (0 diskussioner)
Kommentarer om One Perfect Day (6 st)
Salvation_Mind (Anmäl)   26/4 2014
Passionen för musiken är det som höjer denna film, men handlingen är dålig och filmen känns många gånger löjlig så det får bli en trea.
Cerpico (Anmäl)   9/11 2011
riktigt fet musik. helt ok helhet.
Snabbdist (Anmäl)   19/10 2006
kändes lite ibiza. tunn handling också.
Emme (Anmäl)   17/6 2005
slutsatsen - droger är inge´ bra, men man blir ju helt klart sugen på att dansa rave. Hade för övrigt inte så bra handling, därför bara en trea.
Lesky (Anmäl)   9/4 2005
Musiken i perfekt symbios med övriga handlingen! Excellent ;)
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till One Perfect Day