One Point O

Originaltitel: One Point O
Regissör:Jeff Renfroe, Marteinn Thorsson
Utgivningsår:2004

Om One Point O:

En ung dataprogammerare blir försöksperson i ett hemskt ondskefullt experiment.

Titel: Brainstorm
Regissör: Terry Gilliam
År: 2013
Genre: Drama, Science Fiction, Fantasy
The Zero Theorem

Lance Henriksen, Deborah Kara Unger, Udo Kier, Bruce Payne, Jeremy Sisto, Eugene Byrd, Ana Maria Popa

Jeff Renfroe, Marteinn Thorsson

Thriller, Science Fiction, Mysterium

1.0, Paranoia: 1.0

USA, Rumänien, Island
Filmnummer: 21903
Diskussioner om One Point O  (0 diskussioner)
Kommentarer om One Point O (37 st)
Waldo Trumbull (Anmäl)   14/11 2012
De har lyckats med den paranoida och klaustrofobiska stämningen, mycket tack vare det underbara fotot, tyvärr faller det hela på alldeles för endimensionella och uttryckslösa karaktärer. Klart underhållande, men det kunde ha blivit så mycket mer.
karlmats (Anmäl)   15/12 2011
Va fan hände här egentligen? Skum handling, mumlande dialog och en fruktansvärt irriterande fiolslinga som andades höga pretensioner. Samtidigt som man vill vara så där mystisk som bara Robert Pattinson i Twilight kan vara när han kisar så blir jag så fruktansvärt uttråkad av det här att jag får lov att se den i flera omgångar. I slutändan känner jag bara lättnad över att eländet är slut så jag kan få gå vidare med något annat på mina tågresor till helvetet. Lance Henriksens screen time lär ju inte vara många minuter om man räknar ihop det, det var lite av en besvikelse.
precious_death (Anmäl)   17/11 2011
den lever högt på att vara snygg o ha stabila skådisar. det faktiska innehållet visar sig i slutändan inte riktigt räcka till höga betyg.
DiMMU BoRGiR (Anmäl)   18/2 2011
Lite synd att man vill göra en knasig och övermystisk film när många, goda element finns, t.ex. läckert foto, bra skådisar och spännande miljöer. Potentialen slängs bort och betyget blir därefter.
Noseman 2005 (Anmäl)   11/2 2011
Reagerade ungefär som egoman nedan. Idén är bra och Lance Henriksen är stabil (som vanligt), men genomförandet lämnar otroligt mycket att önska.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till One Point O