Only Lovers Left Alive

Originaltitel: Only Lovers Left Alive
Regissör:Jim Jarmusch
Utgivningsår:2013

Om Only Lovers Left Alive:

Adam återförenas med sin livs kärlek Eve efter att han blivit deprimerad och trött på hur det mänskliga samhället har utvecklats. Men deras hundratals år gamla kärlek blir satt på prov av Eves yngre syster, den vilda och okontrollerbara Ava.
Se filmen på iTunes

Regissör: Jason Krawczyk
År: 2015
Genre: Drama, Komedi, Thriller, Skräck
He Never Died

Tilda Swinton, Tom Hiddleston, Anton Yelchin, Mia Wasikowska, John Hurt, Jeffrey Wright, Slimane Dazi, Carter Logan

Jim Jarmusch

Drama, Komedi, Romantik, Skräck

Storbritannien, Tyskland, Grekland, Frankrike, USA, Cypern

Recension Only Lovers Left Alive

- meramynta sätter betyg 4 och skriver:
Jarmusch har återskapat vampyren från glittriga truliga tonåringar och översexualiserande varulvshybrider till att åter vara en mystisk, mytisk och eterisk varelse. Precis sådär plågad, småpretentiös, mörk och destruktiv som en legendarisk rockstjärna ska vara!

Recension av Only Lovers Left Alive - Läs hela!

Diskussioner om Only Lovers Left Alive  (0 diskussioner)
Kommentarer om Only Lovers Left Alive (88 st)
RustyFilm (Anmäl)   20:41 31/1
En vampyrfilm, men egentligen inte för här skapar Jim Jarmusch en ny vinkling av genren. Det är tillbakalutat och coolt. Berättandet är fyndigt och detaljrikt. Vampyrerna uppträder relativt vardagligt med attityden -dagens människor har så mycket skit i blodomloppet att det inte duger till föda-. Istället handlar man kontrollerat blod från sjukhusen via langare. Jag gillar Jarmuschs berättarstil och val av soundtrack. (måste försöka hitta fler filmer av honom att kolla)
Filmfantast86 (Anmäl)   29/10 2017
Ful_fisk (Anmäl)   21/9 2017
Väldigt stämningsfull och skön sitt lugna, deprimerade lunkande. Bra musik, snygga bilder, ur-coola mattor. Storyn lämnar lite mer att önska, ingenting ledde riktigt någon vart. Visst kanske den inte är det viktigaste i en sådan här film, men om det finns en story så ska den ju förstås tillföra något... Nåväl, filmen är ändå värd att se för sin stämning och atmosfär. Och Tom Hiddleston kommer fram som en riktigt, riktigt bra skådespelare!
Zebulonm (Anmäl)   13/7 2017
Näää
jonbo (Anmäl)   26/2 2017
Fantastiskt snyggt och med känsla, men någonting hindrar den från mer än så.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Only Lovers Left Alive
Se filmen