Open Window

Originaltitel: Open Window
Regissör:Mia Goldman
Utgivningsår:2006

Om Open Window:

Ett ungt par som just har gift sig verkar ha väggen öppen mot ett gemensamt lyckligt liv. Istället vänds deras glädje i mörker när kvinnan våldtas av en främling som tar sig in i deras hus via ett öppet fönster. Nu måste de hitta en väg tillbaka till varandra.

Joel Edgerton, Robin Tunney, Cybill Shepherd, Elliott Gould, Scott Wilson, Michaela Conlin, Daniel Betances, Justin Ashforth, Matt Keeslar, Shirley Knight, Donn Swaby, Samuel Gould, Alanna Ubach

Mia Goldman

Drama

Fever

Med i listor: Stockholm XVII American Independents
Diskussioner om Open Window  (0 diskussioner)
Kommentarer om Open Window (12 st)
Elizadushkufan (Anmäl)   16/8 2012
Jag gillade filmens tema, men den kunde dock ha gjorts mycket bättre...Som tidigare sagt så kändes ingen direkt kemi bland mannen & kvinna, inte direkt ens innan kvinnan våldtas. Något seg, även om jag ändå tycker den är sevärd på något sett. Med andra skådespelare hade nog filmen blivit ännu bättre.
annchen81 (Anmäl)   21/6 2011
Svår att betygsätta, det finns både bra och dåliga saker att säga. Vid det här laget har jag dock glömt detaljer och så här i efterhand kan jag väl inte heller påstå att den har gjort särskilt starkt intryck. Pendlar mellan 2 och 3, om inte mer. Gillar att en liten detalj ges stort värde, lite som fjärilseffekten, och därmed ältandet av "tänk om". Gillar även att man inte direkt får veta vad det är som hänt, utan att det kommer som minnesglimtar i efterhand.
answai (Anmäl)   18/2 2011
Oerhört klichéartad. En film som spelar på varje förutfattad mening om våldtäkt som finns, emellan åt med rent komiska resultat: som när hon blir deprimerad och uttrycker detta med att säga att många barn svälter. Det bristfälliga skådespeleriet gör det knappast bättre. Att en film behandlar ett "svårt" ämne betyder inte att filmen vare sig är angelägen eller bra.
WillyV (Anmäl)   11/3 2009
Medelmåttig rape-aftermath rulle modell TV-film. Huvudsrollsparet är ok, men Tunney kör samma utspel i allt, ända sedan Den Onda Cirkeln.. Cybil Shepard å sin tur känns inte alls trovärdig.
Gerrard Olo (Anmäl)   14/1 2008
Långsamt och oengagerat. Ingen kemi mellan paret!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Open Window