Operation Finale

Originaltitel: Operation Finale
Regissör:Chris Weitz
Utgivningsår:2018

Om Operation Finale:

Femton år efter andra världskrigets slut förs hemliga agenter samman för att leta rätt på den ökände förintelsearkitekten Adolf Eichmann.

Oscar Isaac, Ben Kingsley, Mélanie Laurent, Lior Raz, Nick Kroll, Michael Aronov, Ohad Knoller, Greg Hill, Torben Liebrecht, Michael Benjamin Hernandez, Joe Alwyn, Greta Scacchi, Peter Strauss, Haley Lu Richardson, Pêpê Rapazote, Rainer Reiners

Matthew Orton

Drama, Thriller, Biografi

Operation Eichmann

Diskussioner om Operation Finale  (0 diskussioner)
Kommentarer om Operation Finale (10 st)
Ghostface (Anmäl)   15:13 8/5
Rätt ljummen film, inte tillräckligt spännande under själva historien med kidnappningen, tillbakablickarna användes för mycket som förtydliganden. Filmen står inte på egna ben.
mammene (Anmäl)   10:05 2/5
Välspelat och verkar ha de verkliga händelserna i botten, antagligen kryddad med lite dramatik, det må vara hänt. Man skyndade inte på, utan det gavs tid att blicka in i den svala Eichmanns psyke, som spelades mycket bra av Ben Kingsley. Stark trea.
gjoob (Anmäl)   18:28 14/4
Blixtrar till ibland, men för det mesta förvånansvärt (med tanke på ämnet) tråkig. Och innehållsmässigt är den ganska tunn, i synnerhet om man har Hannah Arendts mästerverk Den banala ondskan någorlunda färsk i minnet.
Gyllenbock (Anmäl)   20/10 2018
Inte så pjåkig, det hela känns ganska trovärdigt. Ändå rätt otroligt att han lyckades hålla sig undan i 15 år efter att kriget tagit slut.
Dutch (Anmäl)   10/10 2018
Den håller sig väldigt väl till sanningen, inte så mycket fiction som Fanny nedan påstår.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Operation Finale