Betyg idag: 1 332 Besökare idag: 4 691

Originaltitel: Operation Finale
Regissör:Chris Weitz
Utgivningsår:2018

Om Operation Finale:

Femton år efter andra världskrigets slut förs hemliga agenter samman för att leta rätt på den ökände förintelsearkitekten Adolf Eichmann.

Oscar Isaac, Ben Kingsley, Mélanie Laurent, Lior Raz, Nick Kroll, Michael Aronov, Ohad Knoller, Greg Hill, Torben Liebrecht, Michael Benjamin Hernandez, Joe Alwyn, Greta Scacchi, Peter Strauss, Haley Lu Richardson, Pêpê Rapazote, Rainer Reiners

Matthew Orton

Drama, Thriller, Biografi

Operation Eichmann

Diskussioner om Operation Finale  (0 diskussioner)
Kommentarer om Operation Finale (7 st)
Gyllenbock (Anmäl)   01:52 20/10
Inte så pjåkig, det hela känns ganska trovärdigt. Ändå rätt otroligt att han lyckades hålla sig undan i 15 år efter att kriget tagit slut.
Dutch (Anmäl)   23:26 10/10
Den håller sig väldigt väl till sanningen, inte så mycket fiction som Fanny nedan påstår.
Murvel48 (Anmäl)   20:28 9/10
Filmer om välkända verkliga händelser brukar inte bli några höjdare men den här var klart sevärd tack vare Ben Kingsley och för att dom verkar ha skarvat storyn ganska ordentligt med dialog och dramatik.
V70 (Anmäl)   13:04 9/10
Snygg och påkostad men märkligt schablonmässig.
stgurgel (Anmäl)   12:54 8/10
Dialogtung och eftertänksam film av bästa sort
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Operation Finale