Operation Takedown

Originaltitel: Takedown
Regissör:Joe Chappelle
Utgivningsår:2000

Om Operation Takedown:

Under en operation ledd av FBI för att få fast datahackern Mitnick, lyckas denne i stället knäcka koden till FBI:s mest avancerade anordning för telefonavlyssning. Kort därefter går Mitnick under jorden... När det senare visar sig att han även kommit över information som äventyrar nationens säkerhet tar jakten fart på allvar.

Titel: Sneakers
Regissör: Craig R Baxley
År: 2005
Genre: Drama, Action, Thriller, Äventyr, Mysterium
The Triangle

Skeet Ulrich, Russell Wong, Tom Berenger, Ethan Suplee, Angela Featherstone, Donal Logue, Christopher McDonald, Master P, Jeremy Sisto, Amanda Peet, Dorit Sauer, Mark Joy, Scott Cooper, Ned Bellamy

David Newman, Howard A Rodman, John Danza, Leslie Newman

Drama, Kriminalare, Thriller

Track DownTakedown: The Pursuit and Capture of Kevin Mitnick, America's Most Wanted Computer OutlawHackers 2: Takedown

Diskussioner om Operation Takedown  (0 diskussioner)
Kommentarer om Operation Takedown (65 st)
philip marlowe (Anmäl)   14:34 17/5
En riktig pärla. Känns mycket äldre än den är. Väldigt oironisk.
Filmfantast86 (Anmäl)   31/10 2017
Captain Awesome (Anmäl)   30/5 2014
Rollerblades: Check [✓] FBI-agent med cigarr: Check [✓] Kommandotolk med svart bakgrund och grön text: Check [✓] Denna film har liten till noll att göra med hur Mitnicks egentliga hackeräventyr mot telefonbolagen och staten, men Hollywood har tagit sig lite friheter och om man finner det upphetsande med snabba klipp, tangentbordsknatter och hetsig musik samtidigt som en progress bar laddar mot 100% så kanske det kan vara något.
ziferN (Anmäl)   17/5 2012
Minns att jag inte blev helt imponerad av filmen, utan mest besviken eftersom den saknade spänning överhuvudtaget.
36patroner (Anmäl)   6/7 2011
Den här filmen håller sig inte till historien, utan består mest av usla actionscener. Hade varit kul med en film som faktiskt handlade om Kevin Mitnick, och inte om superegot Shimomura.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Operation Takedown