Orion

Originaltitel: Orion
Regissör:Elias Kababa
Utgivningsår:2013

Om Orion:

Orion är ett ungdomskärleksdrama som handlar om Tony som går sista året på högstadiet. Sommaren närmar sig och klassens nya tjej Anna väcker Tonys intresse. Anna, en tjej med sin naiva och oskyldiga syn på livet får Tony att glömma sin egentliga vardag, som en dag blir ett omedvetet bakslag i deras förhållande när Tonys pappa plötsligt kommer ut från sitt långa fängelsestraff. I Tonys liv kliver även Lee in, en dagdrivare med ett gott hjärta som lever på socialbidrag. Tonys och Lees slumpartade träff leder till en stark vänskap som sätter Tony på prov.
Se filmen på SF Anytime

Filip Berg, Fortesa Hoti, Victor Linnér, Johannes Brost, Jessica Zandén, Freddy Åsblom, Dogge Doggelito, Samuel Haus, Moa Silén, Kalled Mustonen, Erik Johansson (II), Isabella Löwengrip, Sofia Brattwall, David Boati, Gunvor Pontén, Tommy Sporrong

Johan Häll

Drama, Romantik

Sverige
Diskussioner om Orion  (0 diskussioner)
Kommentarer om Orion (8 st)
Stygga-Vargen (Anmäl)   22/10 2016
Scenen där David "Lill-Erik" Boati spelar brevbärare är väldigt rolig. I övrigt är filmen bara seg och tråkig.
KyLLo (Anmäl)   17/4 2016
Det första som slår mig är att den är amatörmässig. Öppningsscenen känns som en provspelning för Andra avenyn. Men efter hand slås jag av att det finns budskap och en röd tråd. Dock blir det för dramatiskt, pinsamt och smörigt. De flesta rollerna spelas ändå av skådespelare med erfarenhet, åtminstone från ungdomsfilmer/-serier. Huvudpersonerna kan skylta med att ha spelat i samma serie som en Oscarsvinnare.
Bogey (Anmäl)   16/12 2014
Haha. Sämst!
filmfreak1 (Anmäl)   10/12 2014
David Flamholc-klass på det här alltså!
callusis (Anmäl)   5/12 2014
Film kan nog inte bli så mycket sämre än så här... haha
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Orion