Orphan

Originaltitel: Orphan
Regissör:Jaume Collet-Serra
Utgivningsår:2009

Om Orphan:

Efter att Kate och John Coleman förlorat sitt lilla barn bestämmer de sig för att adoptera en 9-årig flicka som inte är i närheten av att vara så oskyldig som hon först verkar.

Titel: Case 39
Regissör: Lynne Ramsay
År: 2011
Genre: Drama, Thriller
Vi måste prata om Kevin

Vera Farmiga, Peter Sarsgaard, Isabelle Fuhrman, CCH Pounder, Margo Martindale, Jimmy Bennett, Karel Roden, Aryana Engineer, Rosemary Dunsmore, Jamie Young, Lorry Ayers, Brendan Wall, Genelle Williams

David Leslie Johnson-McGoldrick

Drama, Thriller, Skräck, Mysterium

Kanada, USA, Tyskland, Frankrike

Recension Orphan

- Stygga-Vargen sätter betyg 5 och skriver:
Innan The Conjuring-filmerna och TV-serien Bates Motel kom så förknippade jag Vera Farmiga mest med filmen Orphan, och jag klassar fortfarande det här som en av hennes bästa roller. Filmen är regisserad av Jaume Collet-Serra som även regisserade House Of Wax, Unknown och Non-Stop och även om de filmerna också är ganska hyfsade så är Orphan ändå hans bästa film - åtminstone i min mening. När handlingen...

Recension av Orphan - Läs hela!

Med i listor: Onda barn
Diskussioner om Orphan  (0 diskussioner)
Kommentarer om Orphan (234 st)
Rai (Anmäl)   12/9 2017
Det här är faktiskt en av mina favorit filmer. Jag vet inte riktigt varför, men den tilltalar mig bara. Kanske för att den är lite annorlunda än andra filmer i samma klass och den följer inte riktigt mönstret, om ni förstår vad jag menar.
päronanton (Anmäl)   14/5 2017
Riktigt riktigt bra thriller, spännande från början till slut! Mycket bra skådespel, framför allt Isabelle Fuhrman! Jag gillade den! Det var svårt att slita blicken! Men jag skulle nog inte kalla den för skräck utan mer en spännande thriller! Rekommenderas!
Engravadlax (Anmäl)   30/8 2016
Fan, vad Vera Farmiga är bra. Filmen, not so much.
Stygga-Vargen (Anmäl)   23/7 2016
Det här är riktigt bra! Väldigt spännande film som tar en del oväntade vändningar! Väldigt bra skådespelarinsatser också, särskilt av Vera Farmiga!
vetegrodd (Anmäl)   11/4 2016
Stark 3a. Skulle behöva se om den för att se om den förtjänar en 4. För den är ändå lite speciell och rå i sin handling. Allt är bra utfört, Esther spelar jättebra. Det är dock något som ändå får den att kännas som en typisk modern skräck i skräckhyllan. Men den är ändå lite episk :)
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Orphan