Osmosis Jones

Originaltitel: Osmosis Jones
Regissör:Bobby Farrelly, Peter Farrelly
Utgivningsår:2001

Om Osmosis Jones:

Frank är en överviktig djurskötare på stadens zoo som en dag bestämmer sig för att äta upp ett ägg som han tidigare tappat på marken. Vi följer det infekterade ägget ner i Franks kropp. Det ondskefulla viruset, filmens skurk Thrax, blir Franks fall och han insjuknar av den livsfarliga bakterien. Vem skall kunna rädda honom? Svaret är: Osmosis Jones, en orädd vit blodkropp och hans partner, den modiga tabletten Drixoral! Tillsammans tar de upp jakten på det elakaviruset Thrax!
Se filmen på Netflix

År: 2015
Genre: Drama, Komedi, Familjefilm, Äventyr, Fantasy
Insidan ut
Titel: De 7 rider igen!
Originaltitel: The Magnificent Seven Ride!
Regissör: George McCowan
Regissör: Keenen Ivory Wayans
År: 1988
Genre: Komedi
Hårdare än hård

Bill Murray, Molly Shannon, Chris Elliott, Elena Franklin, Chris Rock (röst), Laurence Fishburne (röst), David Hyde Pierce (röst), William Shatner (röst), Brandy Norwood (röst), Ron Howard (röst), Kid Rock (röst)

Marc Hyman

Komedi, Animerad, Familjefilm, Action, Äventyr, Fantasy

Diskussioner om Osmosis Jones  (0 diskussioner)
Kommentarer om Osmosis Jones (58 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   29/10 2017
TFJ (Anmäl)   4/8 2017
Fruktansvärt ojämn film. Animationsdelen är bra men filmen dras ner av de olustiga och en smula äckliga live-actionscenerna. En svag trea.
AmyTatti (Anmäl)   15/2 2016
Den animerade delen i kroppen tycker jag är kul och spännande, men delen med aktörer tycker jag är för dålig, den är sluskig och Frank är inte särskilt sympatisk i hur han behandlar sin dotter, det är inget roligt i det. Så fyra för det animerade och etta för Frank blir en trea totalt, det animerade överväger historien.
yrkeschaufföre (Anmäl)   19/10 2015
Det animerade känns som en undervisningsfilm medan den andra delen är mest äcklig och kanske smårolig. Men är inte virusbiten för otäck för barn som gillar trams-äcklet? Men det är ändå en stabil trea mest tack vare röstskådespeleriet.
jingoo (Anmäl)   7/7 2015
Oväntat underhållande och lite väl äcklig ibland, men det går nog hem hos barnen. Gillar den påhittiga världen inuti Frank. Själva brottsintrigen med viruset var dock inte särskilt uppseendeväckande.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Osmosis Jones