Oss fifflare emellan

Originaltitel: Deal of the Century
Regissör:William Friedkin
Utgivningsår:1983

Om Oss fifflare emellan:

En vapenhandlare får av en slump en chans att sälja avancerade stridsflygplan för flera hundra miljoner dollar i denna film som är en satir över vapenhandeln.

Titel: Eye of the Tiger
Regissör: Peter Tolan
År: 2008
Genre: Komedi
Finding Amanda

Chevy Chase, Sigourney Weaver, Gregory Hines, Vince Edwards, William Marquez, Eduardo Ricard, Richard Herd, Graham Jarvis, Wallace Shawn, Randi Brooks, Ebbe Roe Smith, Richard Libertini

Bernard Edelman, Paul Brickman

Komedi

Ghoulies - vapenhandlarna

Diskussioner om Oss fifflare emellan  (0 diskussioner)
Kommentarer om Oss fifflare emellan (8 st)
Fläskkäft (Anmäl)   15/9 2014
Rätt händelselös film där det drivs med vapenindustrin. Chevy Chase i all ära, han har gjort pärlor som Ett päron till farsa och Fletch men även en hel del skitfilmer inklusive den här ändå är det han som lyckas leverera lite humor i denna "o-roliga" komedi. Försöker vara smart och fyndig men lyckas inget vidare. Vapen är ju knappast det roligaste temat att skämta om och man måste lyckas betydligt bättre än det här för att roa mig. Fullständigt horribla flygscener!!!
KyLLo (Anmäl)   15/11 2012
Den udda vapengenomgången i början är riktigt kul. Synd att inte resten av filmen håller samma klass.
Barbamuffin (Anmäl)   23/10 2012
Svag trea.
Wridmuld (Anmäl)   28/3 2011
Oj, vad kass. Manuset suger, allt suger, till och med Chevvy the man suger. Se inte den här.
Bomkia (Anmäl)   2/12 2007
Börjar rätt så bra, men sen blir det ganska segt och intetsägande. Chase är väl den som klarar sig bäst. 2a.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Oss fifflare emellan