Our Kind of Traitor

Originaltitel: Our Kind of Traitor
Regissör:Susanna White
Utgivningsår:2016

Om Our Kind of Traitor:

Ett ungt engelskt par möter en gåtfull rysk affärsman under semestern. Vad de inte vet är att han är en penningtvättare, som försöker hoppa av till den brittiska underrättelsetjänsten innan hans fiender finner och dödar honom – och han har valt dem som sin livlina. Helt plötsligt är paret indragna i en dödlig jakt, som tar dem från Marrakech till London och Paris, och slutligen till de schweiziska alperna.

Titel: Tinker Tailor Soldier Spy
Originaltitel: Cocaine Cowboys II: Hustlin' with the Godmother
Regissör: Billy Corben
År: 2008
Cocaine Cowboys II: Hustlin' with the Godmother

Ewan McGregor, Naomie Harris, Stellan Skarsgård, Damian Lewis, Khalid Abdalla, Velibor Topic, Alicia von Rittberg, Mark Gatiss, Mark Stanley, Jeremy Northam, Grigorij Dobrygin, Marek Oravec, Saskia Reeves, Alec Utgoff, Jana Perez, Pawel Szajda

Hossein Amini

Drama, Thriller

Frankrike, Storbritannien
Diskussioner om Our Kind of Traitor  (0 diskussioner)
Kommentarer om Our Kind of Traitor (11 st)
fridenpaden (Anmäl)   21:39 21/4
Rörigt.
Jamesa (Anmäl)   20/8 2018
Ändå hyfsad film och godkänt försök att ro hem en slik film. Jag gillar mest att det inte var 303 twistar hit och dit, som det annars är inflation på i dessa. Förutsägbart, men ändå godkänt för allt behöver som sagt inte vara sjukt oförutsägbart in absurdum. Inget jag skulle rekommendera fullt, men ändå upp i godkänt.
Rele (Anmäl)   19/8 2018
En bra och spännande film. Stellan Skarsgård spelar väldigt duktigt i den här filmen. Jag ger en stark trea.
jonbo (Anmäl)   25/3 2018
Habil thriller med ffa Skarsgård som positiv tyngd. McGregors karaktär känns mest som en ursäkt för skeenden än en riktig person och Lewis lite för brittiskt stram. Men den håller spänningen nästan konstant och sköter därmed sin uppgift.
Björkman (Anmäl)   3/9 2017
Klart underskattad film och jag förstår inte riktigt vissa av kommentarerna här. Visst, det är ingen gangsteraction av stora mått, men det behöver ju inte filmer vara bara för att maffian är inblandad. Även om det går att diskutera sannolikheten i att en lärare blir involverad i såpass känsliga förbindelser som sker i filmen så känns inte storyn otrolig. Filmen lever mer på klart godkända dialoger och en underliggande spänning via blickar, finlir och tidspress än bombastiska biljakter och dylikt. Karaktärernas personligheter känns trovärdiga och Skarsgård får äntligen en större roll igen som han dessutom passar prima för. Absolut en godkänd dramathriller.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Our Kind of Traitor