Out of the Furnace

Originaltitel: Out of the Furnace
Regissör:Scott Cooper
Utgivningsår:2013

Om Out of the Furnace:

I det ekonomiskt sargade rostbältet bor Russell och hans yngre bror Rodney. Efter en bilolycka där han kört alkoholpåverkad hamnar Russell i fängelse. Rodney, som inte är intresserad av att ta ett vanligt jobb, bestämmer sig för att slåss för att betala räkningarna och blir involverad med ett kriminellt gäng som betalar honom för att lägga sig.
Se filmen på iTunes

Regissör: Art Camacho
År: 2005
Genre: Action
Confessions of a Pit Fighter

Christian Bale, Casey Affleck, Woody Harrelson, Willem Dafoe, Zoe Saldana, Forest Whitaker, Sam Shepard, Tom Bower, Boyd Holbrook, Bobby Wolfe, Bingo O'Malley, Dendrie Taylor, Aaron Toney, Efka Kvaraciejus

Scott Cooper, Brad Ingelsby

Drama, Kriminalare, Thriller

Storbritannien, USA
Diskussioner om Out of the Furnace  (0 diskussioner)
Kommentarer om Out of the Furnace (80 st)
92axha10 (Anmäl)   13/10 2018
Woody Harrelson stjäl alla sina scener i detta mediokra drama.
Cipramil (Anmäl)   16/8 2017
Inget mer än bra skådespelare och mycket våld.
deswhip (Anmäl)   14/6 2017
Filmen utspelar sig i en del av USA där man inte duschar så ofta. Väldigt realistisk och ostylad känsla men det är inte helt osnyggt ändå, nivån tilltalar mig åtminstone. Det är gott om finfina skådisar och det gör alla en verkligen lysande insats med att gestalta sina karaktärer. Casey Affleck förtjänar extra uppmärksamhet som är så j*vla bra på att helt ostereotypt spela korkad looser (I'm just telling it like it is...), Woody är oförsonlig tuffing och självklar ledare "to the hillbillies". Bale kan man säga är motsatsen till sin bror, han har ju samma förutsättningar men klarar av att se och acceptera verkligheten som den är och "äga sina handlingar", således är han ingen looser trots fängelsevistelser och jobb på fabriken. Vad gäller intressanta välspelade karaktärer kan det knappt bli bättre enligt mig. Slutscenen var det enda jag störde mig lite på, tror inte många med säkerhet förstår den. Själv kände jag mig tvungen att googla och det gillar jag inte. Man borde förlängt den scenen lite och lagt till någon detalj så att den blev mer lättbegriplig. Hur som helst, mycket bra film!
Rele (Anmäl)   13/6 2017
En välgjord våldsfilm film. Manuset borde varit mycket bättre. Men flera duktiga skådespelare höjer betyget till en trea.
Bomkia (Anmäl)   5/3 2017
Intressanta skådespelare (gillade särskilt Dafoe och Affleck) men historien känns lite .. tom på något sätt. 3+
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Out of the Furnace