Outlaw King

Originaltitel: Outlaw King
Regissör:David Mackenzie
Utgivningsår:2018

Om Outlaw King:

Den skotska 1300-talsbanditen Robert The Bruce använder list och mod för att försöka besegra och slå tillbaka den avsevärt större och mer välrustade engelska armén.

Chris Pine, Aaron Taylor-Johnson, Florence Pugh, Billy Howle, Sam Spruell, Tony Curran, Callan Mulvey, James Cosmo, Stephen Dillane, Steven Cree, Alastair Mackenzie, Chris Fulton, Lorne MacFadyen, Jack Greenlees, Rebecca Robin, Stephen McCole

David Mackenzie

Drama, Action, Biografi

Storbritannien, USA
Diskussioner om Outlaw King  (0 diskussioner)
Kommentarer om Outlaw King (12 st)
Engravadlax (Anmäl)   29/12 2018
Det är inte Ridley Scott precis, men det är välspelat.
emilstjernholm (Anmäl)   21/11 2018
Intressant motpol till Mel Gibsons hysteriska, uppskruvade historieskrivning i Braveheart. Hade gjort sig bättre på stor duk. Jag fastnar inte riktigt i storyn och är ingen större fan av Chris Pine.
Ghostface (Anmäl)   18/11 2018
Välgjord och storslagen men det går lite för snabbt för att komma nära karaktärerna på samma sätt som i Braveheart som denna är svår att inte jämföra med. Helt klart över medel.
PeterTheW (Anmäl)   18/11 2018
Det här gillade jag skarpt. Inte varit förjust i Pine innan, men tyckte han skötte sig bra här. Detta kan vara något av det härligaste Netflix producerat i filmväg, minus viss konstig klippning.
Qhorinhalfhand (Anmäl)   17/11 2018
Det största problemet jag har med filmen är att den är väldigt förutsägbar och det känns som jag sett det här konseptet förut, annars är den mycket bra och snygg. Över förväntan.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Outlaw King