Overlord

Originaltitel: Overlord
Regissör:Julius Avery
Utgivningsår:2018

Om Overlord:

Dagen före landstigningen i Normandie släpps en grupp amerikanska fallskärmsjägare ned bakom fiendelinjen för att utföra ett uppdrag som är avgörande för invasionens framgång. Men när de närmar sig sitt mål, en naziockuperad by, börjar de ana att det är mer än en vanlig militäroperation på gång i det lilla samhället.

Jovan Adepo, Wyatt Russell, Mathilde Ollivier, Pilou Asbæk, John Magaro, Iain De Caestecker, Jacob Anderson, Dominic Applewhite, Gianny Taufer, Joseph Quinn, Bokeem Woodbine, Erich Redman, Mark McKenna, Hayley Carmichael, Marc Rissmann

Billy Ray, Mark L Smith

Action, Äventyr, Skräck, Science Fiction, Mysterium, Krig

Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu, Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer
Diskussioner om Overlord  (0 diskussioner)
Kommentarer om Overlord (13 st)
Makta (Anmäl)   23:41 15/2
Hollywood action med kass story? Vad förväntade man sig egentligen?
haajen (Anmäl)   10:18 8/2
Sträcker mig till en svag trea då filmen börjar bra men sedan blir den bara sämre och sämre. Karaktärerna beter sig idiotiskt och huvudskurken maler och maler istället för att slakta motståndet.
Engravadlax (Anmäl)   23:47 6/2
En del av skådespelarna kan göra en tidsenlig rolltolkning, resten kan inte det utan verkar bara spela sig själva; kontrasten mellan dessa sabbar immersionen mer än om alla hade tillhört den senare gruppen. Manus vacklar. Bokeem Woodbine är med för lite.
Julius (Anmäl)   21:32 6/2
Handling som upplagd för en fps, oinspirerande och utan substans. Hade iaf hoppats på gore och action, men tycker även där dom misslyckats. Inledning var häftig dock.
fanny7504 (Anmäl)   21:56 5/2
Det kändes som om jag tittade på en filmatisering av spelet Wolfenstein. Bra action!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Overlord