Overlord

Originaltitel: Overlord
Regissör:Julius Avery
Utgivningsår:2018

Om Overlord:

Dagen före landstigningen i Normandie släpps en grupp amerikanska fallskärmsjägare ned bakom fiendelinjen för att utföra ett uppdrag som är avgörande för invasionens framgång. Men när de närmar sig sitt mål, en naziockuperad by, börjar de ana att det är mer än en vanlig militäroperation på gång i det lilla samhället.

Jovan Adepo, Wyatt Russell, Mathilde Ollivier, Pilou Asbæk, John Magaro, Iain De Caestecker, Jacob Anderson, Dominic Applewhite, Gianny Taufer, Joseph Quinn, Bokeem Woodbine, Erich Redman, Mark McKenna, Hayley Carmichael, Marc Rissmann

Billy Ray, Mark L Smith

Action, Äventyr, Skräck, Science Fiction, Mysterium, Krig

Diskussioner om Overlord  (0 diskussioner)
Kommentarer om Overlord (19 st)
Adoniram (Anmäl)   23:06 18/7
Har vi sett det förut? Ja, och så mycket bättre.
amam (Anmäl)   08:57 8/3
Tyskarna skjuter sämre än stormtroopers, jättetrögt tempo och monstermutanterna kommer för lite och för sent. Ganska tråkig egentligen.
precious_death (Anmäl)   07:46 4/3
...propaganda?? Vart kom det ifrån?
gustaw (Anmäl)   22:25 28/2
Multikulti propaganda! Plus att man bytte ut hakkors mot någon konstigt symbol. Tur man gick inte på bio :/
Barneyk (Anmäl)   11:25 26/2
Oväntat bra! Jag har hört mycket prat om den här men kände mig väldigt skeptisk. Men den lyckas hålla ett tempo och en ton som funkar väldigt bra. Grymt underhållande med snygga effekter och en klassisk setting med Nazister och hemliga experiment. Jag gillade det, det är ju ingenting som verkligen lyfter men en stabil och riktigt underhållande trea är det absolut. Jag tycker skådisarna lyckas hålla en riktigt bra balans och levererar bra prestationer som gör att filmen känns mer realistisk än den borde. Snygg balanserat.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Overlord