På driven i New York

Originaltitel: The Basketball Diaries
Regissör:Scott Kalvert
Utgivningsår:1995

Om På driven i New York:

Jim Carroll är en mycket lovande basketspelare som är på fel väg i livet. Tillsammans med sina lagkamrater Mickey, Neutron och Pedro verkar Jim vara på väg mot en fantastisk karriär som proffs. Men när pressen från hans tränare, hans mamma och skolan bara blir större, flyr Jim undan och New Yorks mörka gator börjar långsamt bryta ned honom.

Titel: Trainspotting
Originaltitel: The Doors
Regissör: Oliver Stone
År: 1991
The Doors

Leonardo DiCaprio, Mark Wahlberg, Lorraine Bracco, James Madio, Patrick McGaw, Michael Imperioli, Ernie Hudson, Bruno Kirby, Juliette Lewis, Roy Cooper, Brittany Daniel, Cynthia Daniel, Toby Huss, Manny Siverio, Alexander Chaplin, Michael Rapaport

Bryan Goluboff

Drama, Biografi

Streets of New York

Med i listor: Basket
Diskussioner om På driven i New York  (0 diskussioner)
Kommentarer om På driven i New York (139 st)
deswhip (Anmäl)   00:28 20/1
Filmen skildrar mycket väl hur en ungdoms väg ner i drogträsket kan se ut. Det är en av de filmer man faktiskt kan lära sig något av om man nu är intresserad av det.
Rai (Anmäl)   03:57 7/1
En film som förtjänar en fet 5. Personligen tycker jag att Leonardo var en mycket bättre skådis i sina tidigare filmer, men självklart är han mycket skicklig även idag. men det saknas lite glöd.. Min åsikt, naturligtvis...
Filmfantast86 (Anmäl)   9/10 2017
Riktigt bra
Stygga-Vargen (Anmäl)   31/7 2017
Grymt bra!
Barneyk (Anmäl)   26/2 2017
Det är saker här som är bra men det mesta funkar inte. Den har nog inte åldrats särskilt väl och även om storyn och vissa detaljer är väldigt bra så känns det liksom aldrig på riktigt. Karaktärerna känns inte direkt trovärdiga eller på riktigt. Leo är bra men nä, det här håller inte riktigt för mig. Tycker nog det är synd att jag inte såg den när den kom för då hade jag kanske sett dess styrkor istället för dess brister mer och uppskattat den på ett helt annat sätt. Vill nog säga att det är en stark tvåa ändå.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till På driven i New York