På heder och samvete

Originaltitel: A Few Good Men
Regissör:Rob Reiner
Utgivningsår:1992

Om På heder och samvete:

Överste Nathan Jessup är beredd att göra allt för att rädda ansiktet i en rättegång om en ung sergeants död. Advokat Daniel Kaffee ger sig inte förrän sanningen uppdagats och rättvisa har skipats.

Titel: Myteriet på Caine
Regissör: William Friedkin
År: 1997
Genre: Drama, Kriminalare
12 edsvurna män

Jack Nicholson, Tom Cruise, Demi Moore, Kevin Bacon, Kiefer Sutherland, Xander Berkeley, Kevin Pollak, Matt Craven, Christopher Guest, James Marshall, Noah Wyle, J T Walsh, J A Preston, John M Jackson, Wolfgang Bodison, Cuba Gooding Jr

Aaron Sorkin

Drama, Kriminalare, Thriller

Diskussioner om På heder och samvete  (0 diskussioner)
Kommentarer om På heder och samvete (223 st)
dudson (Anmäl)   14:57 16/6
Magnifikt samspel mellan Cruise & Jack N. Det är verkligen det som filmen briljerar med! Älskar åxå det lugna tempot som filmen har. Inte ofta man stöter på det i dagens film utbud. 3+
Stygga-Vargen (Anmäl)   11/11 2016
Hur har så många bra skådespelare lyckats hamna i en så här pass seg och tråkig film utan handling?
Sarakin76 (Anmäl)   10/1 2016
Bra film. Her er det handlingen og ikke skuespillerne som bærer filmen. Ja det skulle være Nicolson da.
Sunken25 (Anmäl)   5/1 2016
You cant handle the truth !! En bra rättegegångsfilm som bara underhåller en rakt av, mer behövs inte. 7.7/10
ergopliroforia (Anmäl)   26/9 2015
Du har ärkefascisterna på en sida, deras hjärndöda bödlar på en annan och systemet som göder dem på en tredje. Vilka hejar du på?
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till På heder och samvete