På nya äventyr med Pinocchio

Originaltitel: The New Adventures of Pinocchio
Regissör:Michael Anderson
Utgivningsår:1999

Om På nya äventyr med Pinocchio:

Äventyret börjar när Pinocchio och hans bäste vän skolkar från skolan och istället går på karneval. Med en magisk brygd från karnevalen förvandlar Pinocchio av misstag sin far till en trädocka och rollerna blir ombytta.

Udo Kier, Martin Landau, Warwick Davis, Gabriel Thomson, Gemma Gregory, Sarah Alexander, Simon Schatzberger

Tom Sheppard, Sherry Mills

Familjefilm, Fantasy

Nya äventyr med Pinocchio

USA, Tyskland, Storbritannien
Diskussioner om På nya äventyr med Pinocchio  (0 diskussioner)
Kommentarer om På nya äventyr med Pinocchio (9 st)
Waldo Trumbull (Anmäl)   20/11 2013
Om man bortser från Pinocchio och Geppetto och allt det sedelärande tramset så är detta ganska underhållande. Tivolit bjuder på en hel del riktigt bisarra karaktärer där Kier givetvis är den som står ut mest. Särskilt bra är det kanske inte, men det finns absolut värre sätt att spendera en och en halv timme på.
Xenox (Anmäl)   12/8 2012
Dålig version av Pinocchio.
carpeominous (Anmäl)   18/8 2008
har hemska barndomsminnen från denna. tyckte att åsnescenerna var jätteläskiga, och i princip alla karaktärerna med för den delen. för övrigt, riktigt dåliga skådespelare.
Aptit1 (Anmäl)   15/11 2007
Gillade denna när den kom.
Herr Arne (Anmäl)   31/5 2007
Bitvis träaktig historia men med ett fantasifullt tivoli komplett med dvärg och skäggiga damen.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till På nya äventyr med Pinocchio