Betyg idag: 1 787 Besökare idag: 6 888

Originaltitel: Bridget Jones: The Edge of Reason
Regissör:Beeban Kidron
Utgivningsår:2004

Om På spaning med Bridget Jones:

Ett nytt år har börjat, och en ny dagbok väntar på att fyllas i. I slutet av förra filmen blev Bridget ihop med tråkmånsen Mark Darcy, och det dröjer inte länge innan de börjar gå varandra på nerverna. Är de helt enkelt för olika för varandra? Förutom dessa nya kärleksbekymmer som dykt upp i Bridgets liv måste hon stå ut med sin nya chef och sitt livs värsta semester...

Titel: Bridget Jones dagbok
Regissör: Raja Gosnell
År: 1999
Genre: Komedi, Romantik
Never Been Kissed

Hugh Grant, Renée Zellweger, Jim Broadbent, Colin Firth, Gemma Jones, Catherine Russell, Jacinda Barrett, James Callis, Sally Phillips, Morne Botes, William Gaunt, Andrew Houghton, Lucy Joyce, Shirley Henderson

Adam Brooks (I), Helen Fielding, Richard Curtis, Andrew Davies

Komedi, Romantik

Storbritannien, Frankrike, Tyskland, Irland, USA

Recension På spaning med Bridget Jones

- Loomis sätter betyg 3 och skriver:
Alla tjejers Bridget Jones… För visst är hon en karaktär för det kvinnliga könet, en antimodell som är tvärtemot hur alla kvinnor ska vara. Fast på ett charmigt och ganska okonstlat sätt. Tre år efter succén med den första filmatiseringen efter Helen Fieldings bok om Bridget är det återigen dags för Renée Zellweger att gå upp en massa kilon och få miljoner dollars på köpet. Den andra delen tar...

Recension av På spaning med Bridget Jones - Läs hela!

Diskussioner om På spaning med Bridget Jones  (0 diskussioner)
Kommentarer om På spaning med Bridget Jones (442 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   16:19 18/10
Stygga-Vargen (Anmäl)   19:59 19/2
Tokrolig och underhållande film med mycket värme och humor, mycket bra musik och bra skådespelare. Den är inte riktigt lika bra som ettan men väldigt nära. Svag 5:a.
KalleB (Anmäl)   13/12 2016
Känns lite som Mr. Bran på dekis med allt snubblande. Filmen går igenom hela checklistan från första Jones och gör allt sämre. Inte för att första var ett mästerverk men den hade betydligt mer skaparglädje
Tatty (Anmäl)   23/11 2016
Rolig och knäppt. Lika bra som första filmen. Gillar slutet skarpt som får mig att le.
Nalland (Anmäl)   22/11 2016
Förstår inte syftet med denna uppföljare. Om den första blev så populär bland eventuella fans att man kände sig manad att göra en till? Var det rent av så att produktionen och skådespelarna inte kunde tacka nej till intäkter? Spretig historia hur som helst och aningen okoncentrerad. Man får följa med Bridget på både skidsemester, solsemester, fängelsevistelse och allt däremellan. Trots att den visar på livets alla bestyr och att Bridget är en "dumgullig" person värd en kram eller två så tappas fokus trots att den är en komedi och det (eller att man irriterar sig) utgör ofta dåliga filmer.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till På spaning med Bridget Jones