Pacific Rim

Originaltitel: Pacific Rim
Regissör:Guillermo del Toro
Utgivningsår:2013

Om Pacific Rim:

När stora monster steg upp från haven inleddes ett krig som kostade miljontals liv. För att bekämpa dessa Kaijus skapade man jättelika robotar, så kallade Jaegers, som styrs av två piloter. Men även dessa hade problem med de hänsynslösa Kaijus. På gränsen till ett förödande nederlag vänder man sig till två osannolika hjältar: en före detta pilot och en ung tjej är plötsligt mänsklighetens sista hopp inför den stundande apokalypsen.
Se filmen på Plejmo

Titel: Transformers: Age of Extinction
Originaltitel: Transformers: Age of Extinction
År: 2014
Transformers: Age of Extinction

Charlie Hunnam, Idris Elba, Rinko Kikuchi, Charlie Day, Max Martini, Burn Gorman, Clifton Collins Jr, Robert Kazinsky, Ron Perlman, Diego Klattenhoff, David Fox, Robert Maillet, Heather Doerksen, Mana Ashida, Santiago Segura, Brad William Henke

Travis Beacham, Guillermo del Toro

Action, Äventyr, Science Fiction

Recension Pacific Rim

- claudiomarino sätter betyg 3 och skriver:
Filmen lider av klassiska blockuster-symptom; den handlar om att överkomma sin rädsla och slå tillbaka, ett fåtal scener är sliskiga och förutsägbara och soundtracket förklarar snarare stämningen än att förstärka den. Kan man bortse från de bitarna har man mycket gott att vänta.

Recension av Pacific Rim - Läs hela!

Diskussioner om Pacific Rim  (0 diskussioner)
Kommentarer om Pacific Rim (299 st)
Rele (Anmäl)   23:41 21/6
En dålig film med mycket action. Några duktiga skådespelare höjer betyget till en tvåa.
cosinusfi (Anmäl)   13/8 2018
Underhållande och faktiskt lite engagerande. Höjde från 2a efter att sett olm den
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
Sarlac (Anmäl)   18/10 2017
Den dög men actionen var rätt tråkig och för mörk så man såg inte alltid.
Solidus (Anmäl)   11/10 2016
Stora robotar möter stora monster och det är härligt underhållande. Vissa av skådespelarna är inte de bästa, men Idris Elba och Ron Perlman glänser med sin närvaro. En fläskig 4:a blir det i betyg. Det är yta, men en mycket snygg sådan och det går inte att förneka att det finns hjärta i projektet.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Pacific Rim
Se filmen