Pacific Rim: Uprising

Originaltitel: Pacific Rim: Uprising
Regissör:Steven S DeKnight
Utgivningsår:2018

Om Pacific Rim: Uprising:

Den rebelliske Jake Pentecost, en gång en lovande Jaeger-pilot vars far offrade sitt liv för att säkra mänsklighetens seger mot de monstruösa ”Kaiju”, har övergett sin utbildning och istället hamnat i kriminella kretsar. Men när jorden åter hotas av undergång, får Jake en ny chans att leva upp till sin fars rykte genom att ansluta sig till en modig ny generation piloter som vuxit upp i skuggan av kriget.

Titel: Atlantic Rim 2
Regissör: Guillermo del Toro
År: 2013
Genre: Action, Äventyr, Science Fiction
Pacific Rim

John Boyega, Scott Eastwood, Cailee Spaeny, Burn Gorman, Charlie Day, Jing Tian, Zhang Jin, Adria Arjona, Rinko Kikuchi, Karan Brar, Wesley Wong, Ivanna Sakhno, Mackenyu, Lily Ji, Shyrley Rodriguez, Rahart Adams, Levi Meaden, Dustin Clare

Steven S DeKnight, Emily Carmichael, TS Nowlin, Kira Snyder

Action, Äventyr, Science Fiction

Pacific Rim 2

USA, Kina, Storbritannien
Diskussioner om Pacific Rim: Uprising  (0 diskussioner)
Kommentarer om Pacific Rim: Uprising (25 st)
Djason (Anmäl)   22:59 16/4
Dumt men ändå underhållande och snyggt gjort.
karlmats (Anmäl)   30/12 2018
En ganska typisk uppföljare det här med mer än några drag av Transformers och Power Rangers. Jag gillade första filmen, den kändes ändå ganska ny och kul i sin presentation av sin världsbild och Del Toro är ju alltid en spännande regissör när det kommer till kreativa visuella skapelser. Gillar man inte första filmen är det bara att hålla sig borta från den här. PR: Uprising börjar ganska lovande med en charmig Boyega i huvudrollen och en yta som känns ganska påkostad. Det här är väl också ett ganska bra exempel på hur man kan inkorporera kineserna i sina blockbusters, Pacific Rim gick oväntat bra i Kina och därför får de vara med och producera uppföljaren. Istället för att smyga med det så slår man på stora trumman med flera kineser i framträdande roller, Tsingtao i kylen etc. och det känns ändå mer ärligt än när man låtsas som att man inte får sina checkar från Beijing. Storyn hafsas fram och den är väl inte så mycket att hänga i julgranen egentligen, det är robotslagsmålen folk är här för, och då kan man nog lika gärna se första filmen istället. Day och Gorman är roliga bifigurer ändå och nog har jag sett sämre. Tyvärr faller väl filmen sönder lite andra halvan och det blir till slut svårt att motivera något högre än en stark 2a även om jag ganska länge hade förhoppningarna kvar.
kryttan (Anmäl)   4/12 2018
Bättre än mina förväntningar, bra 3D och ett stabilt ATMOS-spår. lite svajjiga skådespelare, men bra effekter och häftiga actionscener.
foppa99 (Anmäl)   29/8 2018
För mig funkar det, lite iaf
cosinusfi (Anmäl)   13/8 2018
Mycket svag tvåa som blev en etta. Förstår varför den gick direkt till stream.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Pacific Rim: Uprising