Pain & Gain

Originaltitel: Pain & Gain
Regissör:Michael Bay
Utgivningsår:2013

Om Pain & Gain:

Pain & Gain är den sanna berättelsen om ett gäng bodybuilders från Miami som blir involverade med utpressning, kidnappning och mord.

Titel: Big Nothing
Regissör: Richard Shepard
År: 2013
Genre: Drama, Komedi, Kriminalare
Dom Hemingway

Mark Wahlberg, Dwayne Johnson, Anthony Mackie, Tony Shalhoub, Ed Harris, Rob Corddry, Bar Paly, Rebel Wilson, Ken Jeong, Michael Rispoli, Keili Lefkovitz, Emily Rutherfurd, Larry Hankin, Tony Plana, Peter Stormare, Vivi Pineda, Ken Clement, Brian Stepanek

Christopher Markus, Stephen McFeely

Drama, Komedi, Action, Thriller

Filmnummer: 102063
Diskussioner om Pain & Gain  (0 diskussioner)
Kommentarer om Pain & Gain (121 st)
BarryHero (Anmäl)   15/12 2018
Denna sanna historien ar helt otrolig, och filmen verkar vara den overraskande trogen. Nagra fina Bay-sekvenser men annars ar filmen lite svar att se med sa manga oerhort osympatiska karaktarer - vem ska man sympatisera med? Lyfter sig mot slutet. Rock imponerar.
Raimo_1985 (Anmäl)   14/7 2018
Andra titten och höjer till en fyra! Riktigt bra film. Vilka totala idioter!
Christofer (Anmäl)   9/8 2017
Stod ut i dryga halvtimmen, sen fick det vara nog. Dwayne är så sanslöst usel att jag nästan började gråta. Killen har så obefintlig skådespelartalang att jag baxnar. Manuset var så löjligt att det inte ens duger att använda som toapapper.
Solidus (Anmäl)   23/7 2017
Absurd historia som bygger på sann historia. Hur mycket som är ändrat till filmen låter jag vara osagt, men den pubertala humorn från Bay passar inte in. Filmen behöver inte överviktiga män som bajsar ner sig som komediinslag, då historien är redan tillräckligt galen. Underhållande, men samtidigt också mycket skrämmande över hur långt man är att gå för att få ära och berömmelse.
ulpe01 (Anmäl)   22/7 2017
Alldeles för lång och inte bara lite nåk. Har sina stunder, men inte tillräckligt många.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Pain & Gain
Se filmen