Betyg idag: 1 664 Besökare idag: 7 989

Originaltitel: Palme
Regissör:Maud Nycander, Kristina Lindström
Utgivningsår:2012

Om Palme:

Den 28 februari 1986 sköts Olof Palme ihjäl på öppen gata i Stockholm. Mordet har i decennier överskuggat bilden av personen. Nu kommer filmen om Palme. En berättelse om en människa, en politiker och hans tid. Om en man som förändrade historien.
Se filmen på iTunes

Titel: For Liberty: How the Ron Paul Revolution Watered the Withered Tree of Liberty
Originaltitel: For Liberty: How the Ron Paul Revolution Watered the Withered Tree of Liberty
Regissör: Corey Kealiher, Chris Rye
Astrid

Maud Nycander, Kristina Lindström

Dokumentär

Sverige
Med i listor: 2010-tal Top 50, Dokumentär Top 50, Populärt och billigt, Sverige Topp 50
Diskussioner om Palme  (0 diskussioner)
Kommentarer om Palme (108 st)
supermancover (Anmäl)   01:13 16/10
En jävligt stark trea, men saknade delen som hände efter hans död. Lite om vad som faktiskt hände när han dog och hur dåligt det sköttes av polisen efteråt osv så att det hade blivit mer nyans av filmen, men ändå en bra dokumentär.
Rele (Anmäl)   22:02 2/3
En bra Olof Palme dokumentär. Under Olof Palmes tid var Sverige en rik och tryck land för dom flesta. Jag ger en fyra.
AlbinWesley (Anmäl)   02:54 29/2
Bra porträtt, funktionsduglig introduktionsfilm till Olof Palme. Något av en hjälte, onekligen.
origC-J (Anmäl)   7/9 2015
Rekommenderas varmt för alla med intresse för närtidshistoria eller samhällshistoria. Eller för alla, för den delen. Som helhet mer översiktlig än undertecknad hade gillat, men den är definitivt intressant. Svag fyra.
Dele (Anmäl)   19/8 2015
Välgjord dokumentär som får med mycket. Personligen så hade jag dock gärna sett mer fokus på det ideologiska bakom den politiska övertygelsen. En klar betygsfyra dock..
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Palme