Pandorum

Originaltitel: Pandorum
Regissör:Christian Alvart
Utgivningsår:2009

Om Pandorum:

Två astronauter vaknar till liv ombord på en rymdfärja. Det är kolsvart, de är desorienterade, och det enda ljud som hörs är ett gnisslande från rymdfärjans inre. Astronauterna minns ingenting, vilka är de och vilket är deras uppdrag? Den enda vägen ut är genom en trång och mörk passage. När Bower kryper in i passagen inser han att de inte är ensamma ombord. Sakta avslöjas farkostens skrämmande och dödliga hemligheter.

Titel: Event Horizon
Regissör: Kazuyoshi Katayama
År: 2009
Genre: Äventyr, Skräck, Science Fiction
King of Thorn

Ben Foster, Dennis Quaid, Cam Gigandet, Antje Traue, Cung Le, Eddie Rouse, Norman Reedus

Travis Milloy

Action, Thriller, Skräck, Science Fiction, Mysterium

Diskussioner om Pandorum  (0 diskussioner)
Kommentarer om Pandorum (260 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
nilsy00 (Anmäl)   18/9 2016
Rymdskepp passar så bra till att skapa locked room skräck och mysterie.
santiago (Anmäl)   8/4 2016
Tappade mot slutet men ändå en svag trea.
cannibalrice (Anmäl)   5/3 2016
Om det inte vore för slutet skulle jag tycka att filmen var en klar tvåa, men slutet var en riktigt oväntad twist.
karlmats (Anmäl)   29/12 2015
Tät klaustrofobisk sci-fi som håller ihop bättre än väntat. Alltid kul att se Dennis Quaid som här är lite halvtrött men klarar sig på ren charm, lite Gary Busey över honom nästan (fast mer normal så klart). Ben Foster och Anthe Traue är mycket bra och jag gillar hur historien utvecklar sig. Kanske en del onödiga scener men överlag håller Pandorum mig intresserad rakt igenom. Den lånar hej vilt från Resident Evil, Alien, Event Horizon och hopkoket har nog faktiskt ett syfte när man tittar tillbaka på den i efterhand.Sitter och halvlurar lite på ett högre betyg men jag tror inte att det är riktigt så bra, jag får ta och se om den nån gång för att bekräfta.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Pandorum
Se filmen