Pang i rutan

Originaltitel: Amazon Women on the Moon
Regissör:Joe Dante, Carl Gottlieb, Peter Horton, John Landis, Robert K Weiss
Utgivningsår:1987

Om Pang i rutan:

En sketchfilm som parodierar 1950-talets sci-fi-filmer. De olika sekvenserana berättar bland annat om en man som attackeras i sin lägenhet, om en begravning som arrangeras av komiker samt om en tonårspojke vars stora kväll förvandlas till en fullständig mardröm.

Titel: The Kentucky Fried Movie
Originaltitel: Yrrol
Regissör: Peter Dalle
År: 1994
Yrrol
Titel: Nu flyger vi ännu högre
Originaltitel: Airplane II: The Sequel
Originaltitel: The Groove Tube
Regissör: Ken Shapiro
År: 1974
Dumburken

Arsenio Hall, Steve Forrest, Monique Gabrielle, Lou Jacobi, Joey Travolta, Sybil Danning, Lana Clarkson, David Alan Grier, Rosanna Arquette, Michelle Pfeiffer, Peter Horton, Griffin Dunne, Steve Guttenberg, Joe Pantoliano, Ed Begley Jr, Kelly Preston

Michael Barrie, Jim Mulholland

Komedi, Science Fiction

Cheeseburger Film SandwichKentucky Fried SequelThe Best Movie Ever Made

Diskussioner om Pang i rutan  (0 diskussioner)
Kommentarer om Pang i rutan (17 st)
ekback (Anmäl)   20:06 21/1
Några roliga sketcher, andra mindre intressanta, kul dock med nostalgin och att det nästan blir lite som en dokumentär om vad som gick på TV på 80-talet och tidigare. Skulle vilja sätta en trea men det var lite för många tråkiga/dåliga sketcher bland de som faktiskt var bra så det får bli en stark tvåa istället. Kul att se alla 80-talskändisar som var med igen förresten! :)
Barneyk (Anmäl)   16/9 2015
Otroligt ojämn med få toppar. Begravningsroasten är dock riktigt riktigt rolig och det finns små saker här och där att gilla! Inte minst vad som verkar vara en slags föregångare till Carlton! Stark tvåa!
Solidus (Anmäl)   30/7 2015
Som en del skriver så är detta en väldigt ojämn historia där några underhållande sketcher varvas med några tråkiga. Filmens höjdpunkt är när två biorecensenter börjar recensera en ordinarie persons liv som sedan följs upp av roast på en begravning. Helt ok.
KroY (Anmäl)   8/10 2012
Selmaaaaaaaaa! Videopiraterna och den interaktiva hemvideon var ju lätt bäst..
jingoo (Anmäl)   16/6 2011
Ganska ojämn, där en del humor känns ganska föråldrad, men det finns några riktigt roliga sketcher också.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Pang i rutan